Jump to content
Annons

Feedback önskas


Pikaz

Recommended Posts

Hej!

Jag har gjort en melodi som jag skulle vilja få lite feedback på.

Jag är nybörjare! Så har Ni några synpunkter på det som är mindre bra, försök att förmedla detta på ett så enkelt sätt du kan. Självklart skulle jag även vilja höra om nått är OK eller tillochmed bra, hehe.

För mycket, för lite eller vad som. Jag lär mig nytt varje dag, och det är det roliga med detta 🙂

Tack på förhand! MVH/ Tobbe

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Musikaliskt låter det väl bra, inte min genre så kan inte säga så mycket mer om det. Men det är för högt, ett jättevanligt misstag. Sänk tills det låter låter lika högt som annan musik som du lyssnar på, jag vill inte ramla ur stolen här 😉 Personligen hade jag även sänkt  bakgrundsackorden relativt de andra instrumenten, men jag vet inte det kanske bara är en smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej antor, och tack för ditt svar ☺️

OK! Ja jag delar faktiskt samma mening med att det känns som att man får en redig snyting. Ska mixtra lite och försöka förbättra! Kanske även testa sänka en oktav och se hur det låter då.

Jag är som sagt nybörjare och kämpar med att lära mig massa funktioner, och det här med volym verkar vara en hel vetenskap ? så bara roligt och lärorikt att få höra vad andra tycker!

Angående bakgrunden så kan jag testa att dämpa, har sänkt där redan men kanske blev det för snålt. Kanske testa ett annat instrument och se hur det känns!

Nu var ju detta inte din genre, men känns det som att instrumenten räcker till eller borde jag tillföra något mer?

tack så mycket för att du tagit dig tid! Det är guld värt för mig som försöker förstå! ????

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja ska du sänka allt en oktav (ändra pitch) får du antagligen ändra på mycket annat med. Jag tycker det är bra.

Och instrumenten räcker men de ligger i ungefär samma pitch. Till nästa projekt kan du prova ersätta en synth med en bassynth för att få mer bredd. Men det beror ju på vad är ute efter också.

Citat

tack så mycket för att du tagit dig tid! Det är guld värt för mig som försöker förstå! ????

No problem 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som att alla instrument är i mitten, prova att panorera ljuden lite. Det blir lite av en överväldigande matta när allt ligger på samma ställe.

Trummor och bas hamnar alldeles för långt bak i mixen också, prova att föra fram dem mer.

Fina melodier annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Tack för att du tog dig tid! ☺️ Panorering har jag inte testat så mycket ännu då jag har så mycket att lära, men det måste jag prova innan kapitlet är avslutat ☺️

Har sänkt ljud och så redan men ska testa detta innan jag exporterar till ny mp3!

Roligt att få höra att melodin annars var bra! Tack! ??☺️☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...