Jump to content
Annons

Ny låt uppe vad tycks?


allgyz

Recommended Posts

Annons

För mycket höga frekvenser för min smak. Mycket shakers, hats osv på hög volym. Lätt hänt att man får ont i öronen när det är för mycket sådant. Annars är det rätt bra sammansatt. Dock väldigt tråkig melodi.. Ingen styrka i den lixom. Hissmusik typ. 

Redigerat av arkade
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Garage om jag inte misstar mig?

Bra idéer och arrangemang med massa variation, måste erkänna att det ger mig inspiration till min nästa låt 🙂

Tyckte inte melodierna lät tråkiga, men fyrkantsleadet i slutet lät lite torrt  och oprocessat i jämförelse med allt annat.

Precis som arkade sa så finns det utrymme att jobba på mixen tills nästa gång. Använd en kommersiell låt som referens för att få rätt volym på diskanten i relation till resten. Lika bra att börja i tid och göra det till en vana 🙂

Bästa allgyz-låten hitills!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, arkade säger:

För mycket höga frekvenser för min smak. Mycket shakers, hats osv på hög volym. Lätt hänt att man får ont i öronen när det är för mycket sådant. Annars är det rätt bra sammansatt. Dock väldigt tråkig melodi.. Ingen styrka i den lixom. Hissmusik typ. 

Tackar för att du tog din tid ❤️ Ska tänka på det

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, candybag säger:

Garage om jag inte misstar mig?

Bra idéer och arrangemang med massa variation, måste erkänna att det ger mig inspiration till min nästa låt 🙂

Tyckte inte melodierna lät tråkiga, men fyrkantsleadet i slutet lät lite torrt  och oprocessat i jämförelse med allt annat.

Precis som arkade sa så finns det utrymme att jobba på mixen tills nästa gång. Använd en kommersiell låt som referens för att få rätt volym på diskanten i relation till resten. Lika bra att börja i tid och göra det till en vana 🙂

Bästa allgyz-låten hitills!

Tack så mycket. Ska tänka på tipsen, det hjälper mycket. 🙂❤️ 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, remote säger:

Hm.. iden är bra.

Troligen skulle jag minska på pys och sus. Ersätta det som tas bort md syntar ssom kan vila på tonerna.
Tror att det saknas golv, alltså bas eller nåt annat instrument så att hela tonregister nyttjas.

 

Tackar för att du tog din tid 😄 Ska tänka på det

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...