Jump to content
Annons

Sign in to follow this  
Nyhetsroboten

Mastra snabbt och enkelt med nya bx_masterdesk

Recommended Posts

Annons

Någon som vågat sig på att testa pluggen? Är faktiskt inte själv särskilt intresserad, men man ska ju aldrig säga aldrig. Den kanske är hur bra som helst. Brainworx grejor är alltid bra.

/J

Marknadsföringen känns lite skev. Snabb o enkel mastring, är den inte redan det? Sen är det ju mycket mer erfarenhet och ljudsystem som är grejen med mastringen. 

1 timme sedan, Casperfren säger:

Marknadsföringen känns lite skev. Snabb o enkel mastring, är den inte redan det?

Tjenare Casper. Vad menar du exakt? Brainworx beskriver pluggen som en mastringsplugg för snabbt resultat, lika enkelt som citat: 1, 2, 3, men ingen komplett mastringssvit som så.

Mvh Jon

Edited by Yllet

3 timmar sedan, Yllet säger:

Tjenare Casper. Vad menar du exakt? Brainworx beskriver pluggen som en mastringsplugg för snabbt resultat, lika enkelt som citat: 1, 2, 3, men ingen komplett mastringssvit som så.

Mvh Jon

Svårdiskuterat, vad är mastring? Snabb mastring för mig är inte svårare än slates fgx och en L2, om de är ett fgx alternativ, så visst, egentligen, men några år sent att säga att man har quick mastrings fix när det redan finns och funnits flera stycken lixom.

9 timmar sedan, Danne Z säger:

Du kommer aldrig vinna diskussionen oavsett hur rätt du har. De som företräder forumet är i maskopi med näringsidkarna eftersom forumet är beroende av deras pengar då företagen köper annonsplatser i forumet. Forumledningens vinstintresse är mycket större än intresset av att forumet utvecklas och att medlemmarna får ut så mycket som möjligt av forumet. Om Yllet på något sätt skulle uttrycka något mindre bra om något som man lägger upp via till exempel Nyhetsroboten så skadar det affärsrelationen mellan forumet och det aktuella företaget.

Nyheterna som publiceras har inget som helst med annonsintäkter att göra. De som skriver för Studio är frilansjournalister, som varken har koll på, eller bryr sig om vilka som köper annonsplatser. Vi publicerar således de nyheter som känns relevanta för läsarna och uttrycker bara huruvida det är en bra eller dålig produkt om det handlar om recensioner, där vi grundligt testat produkterna i fråga.

Att vi skriver "säljande rubriker" för att locka till läsning är dock en annan femma, vilket jag håller med om att vi gör. 

Läs gärna denna utmärkta krönika om du vill fördjupa dig i ämnet, skriven av vår chefsredaktör Mikael Lindkvist:

https://studio.idg.se/2.1078/1.694428/musikbranschen-attityd-till-oberoende-journalistik-ar-skrammande?queryText=mikael lindkvist

Mvh Jon

Edited by Yllet

1 timme sedan, leopard säger:

den verkar dyr

299 dollar för en plugg??

Ja, det var extremt dyrt...

På 2018-08-11 på 16:32, Yllet säger:

Någon som vågat sig på att testa pluggen? Är faktiskt inte själv särskilt intresserad, men man ska ju aldrig säga aldrig. Den kanske är hur bra som helst. Brainworx grejor är alltid bra.

/J

Får nor erkänna jag undviker den, brukar bli frustrerad av pluggar som försöker förenkla saker för mycket om jag ska vara ärlig....
Dock blir jag nyfiken här - låter som du mest haft positiva erfarenheter av Brainworx alltså? Själv har jag alltid älskat deras sound (vet inte hur de står sig idag dock då mycket hänt de senaste åren), men haft hiskeliga problem med stabilitet. Jobbar huvudsakligen i Nuendo, och särskilt deras gratis filter fick allt att balla ur fullständigt. Enda sättet att rädda projecten var att ta bort pluggen från systemet och sen manuellt plocka bort den från varje enskilt spår när man äntligen kunde ladda det igen. Har inte testat väldigt mycket annat det senaste, men det var stora problem även där när jag gjorde det.
Hur är din erfarenhet här? Rullar det på bra, eller tar datorn sovmorgon ibland med dem aktiva?

13 timmar sedan, leopard säger:

den verkar dyr

299 dollar för en plugg??

Kvalitet kostar ?
Själv köpte jag Weiss DS1, som normalpris ligger på $600. Jag fick den för $500, men med den här kvalitén och vad det gjorde för mitt jobb så hade jag gladeligen pyntat mer med ett flin!
AudioEase Altiverb är ännu dyrare. 10.000:- får man hosta upp för den i surround. Massa pengar, men vi snackar ändå professionell utrustning, och jobbar man med det så är det pengar man fått igen grymt fort. Jobbar man inte med det så kanske man inte ska kolla för mycket på top-end från första början. Då blir plötsligt inte dessa $300 så otroligt blodiga längre ?
Sen vet jag ju iof inte om sanningen ska fram om pluggen levererar.