Jump to content

Sökes: Låtskrivarkompis

kanan-sun

Recommended Posts

Tjabba!

Albin heter jag, bor i Malmö, och har under flera års tid arbetat i FL Studio. Mestadels självlärd och svårt att placera mig i en viss genre, men går väl oftast mot elektroniskt/storslagen pop/EMD. Har tidigare spelat i band som trummis. Att skriva och skapa musik är en stor passion i livet, men alltför ofta leder det endast till halvfärdiga melodier och låtar, och jag har svårt att ta det till "nästa nivå". Att filura på melodier men att sen inte lyckas producera ihop det och färdigställa till 100% är väl ett ständigt dilemma i mitt skapande. 

Jag söker därför någon därute att diskutera och bolla idéer med, att lära av och att lära ut till, och skriva musik med tillsammans vilket jag tror kan ta bådas kreativitet och låtskriveri till nya nivåer. En låtskrivarkompis helt enkelt, för att på sikt tillsammans kunna ge ut material eller hålla det basic och bara ha någon att skriva låtar och diskutera musik med. Att du arbetar i FL Studio är en fördel, men såklart går det även att lära sig arbeta i andra program.

Hojta till om du också saknar någon i din låtskrivarbubbla!

/Albin

• 2 months later...

Tja Där!
Jag såg din post och tänkte, yes, en som känner samma sak. Men jag antar att du har hittat någon när Malmö , eller? Jag finns i Stockholm, Jan heter jag. Mitt nick är från Stock Aitken Watermans skivbolag PWL men du kanske är inne på nån helt annan musik. Jag med, men inspireras mycket av dem.
Mvh
Johan W

• 4 weeks later...
  • 7 months later...

Tjena är själv bosatt i malmö och använder fl studio samt lirar gitarr. Har proddat i några år nu och känner som du att man vill kunna bolla ideer med någon. Lyckades nydligen komma 2a i en av skios remix tävlingar så känner att det börjar flyta på lite men hade varit grym kul att jobba med någon. Kontakta mig på Facebook om du vill snacka lite😃 jonathan blixt cohn 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By eligolf
      Hej!
      Har en fråga angående plugins till FL Studio 11 eller liknande program. Har suttit en del och försökt göra musik men får inte till trummorna. Skulle vilja få det att låta ungefär som i:
      från 42:00 och framåt. Ser att han använder HZ percussion (http://www.spitfireaudio.com/hz-percussion-london-ensembles) men tycker att £399 är lite väl mycket att lägga ut så här i början. Vet också att det finns Stormdrum 2 eller 3 (http://www.soundsonline.com/SD3) men även dem är rätt dyra. Förstår att man får lägga en del pengar om man vill ha bra kvalité men har ändå några frågor: 1. Finns det några plugins som är lite mer budgetvariant, eventuellt gratis, som kanske inte låter världsklass men ändå låter bättre än dem som finns innan?
      2. Skulle vilja veta vilket av HZ percussion och Stormdrum 2 (eller 3) som ni anser vara bäst? Båda är ju rätt dyra så man vill ju gärna ha det bästa i så fall 🙂
      3. Har ni några övriga tips på hur man tänker eller går till väga för att skapa riktigt bra trummor till främst filmmusik?
      Väldigt tacksam om ni så bara kan svara på en fråga, behöver all hjälp jag kan få 🙂
      Tack på förhand!
    • By Lia
      Hej alla musikervänner!
      Jag har börjat jobba för ett företag som heter Scorecloud som utvecklat ett nytt fantastiskt notationsprogram för musiker som vill att det ska gå fort och smidigt att skriva noter!
      Programmet jobbar med både audio och midi, du kan bara ta en mic och sjunga in vad du vill ha noterat, eller som sagt spela in det direkt i programmet i midi! Istället för i Sibelius som har 5 steg för redigering har ScoreCloud 1 steg. Vilket gör det både roligare och smidigare att notera.
      Så jag tycker verkligen ni ska ladda ner och prova programmet ScoreCloud Studio eller appen för ScoreCloud och testa själva! Ni kommer vilja överge Sibelius på en gång, och det är GRATIS!
      Är man lixom jag inte jättesnabb på notskrift vill jag verkligen rekommendera detta!
      “Like Google Translate for music”
      ScoreCloud instantly turns your songs into sheet music. As simple as that!
      Instant Score from MIDI or Audio
      Arrange and Edit your Score
      Print, Export and Share
      Ideal for musicians, students, teachers, choirs and bands as well as composers and arrangers.
      Man laddar ner gratis på www.scorecloud.com
      /Lia
    • By ABMVA
      Hej!

Vill tipsa om Berlin Music Video Awards 2014. Det är en årlig festival där musikvideon står i fokus och där självständiga och etablerade filmskapare, musiker samt musikvideo-entusiaster kommer samman.

På agendan står liveshower, musikvideovisningar, humorinslag, föreläsningar, en VJ-tävling, prisutdelningar och flera efterfester. Professionella domare och kändisar kommer att medverka och vara hedersgäster tillsammans med nykomlingar och erkända artister.
      Berlin är en av världens huvudstäder för musik och mode och det som sker i Berlin ger eko ut i resten av världen. Förra året var deltagare från hela världen med och Sverige fanns både bland de nominerade och vinnarna.

Sista dagen att skicka in sitt bidrag är 1 mars 2014.

Lycka till!

• By Mats Stålbröst
      Nya Minisynth är som namnet avslöjar en kompakt synthesizer som är en bra ljudkälla till en stegsequencer. Synthen har 70 förinställda ljud som du kan använda när du slöjdar egna inställningar. Du kan dela ljudinställningar mellan den mobila Android-appen och Windows-versionen. Minisynthen har stöd för modulation via accellerometern i en mobil eller padda så att du kan vifta dig till fräsiga filteröppningar. Knapparna är väl tilltagna för att du exempelvis ska kunna spela in åkningar med effekter eller modulation medan du rör på reglaget via pekskärm eller mus och datorskärm.
      Betaversionen för Windows finns att kostnadsfritt ladda ned från FL Studios forum. Android-varianten dröjer ännu en stund, med både produkterna lanseras i skarpa versionen på ett gemensamt datum. Minisynth i FL Studio Mobile för IOS-plattformen släpptes för en dryg månad sedan som en gratis uppdatering för befintliga användare.
      Tillverkare: Imageline (www.image-line.com)
      Kontakt: Sweden Midi Music
      Se en film om Minisynth for FL Studio:

Klicka här för att visa nyhetsartikel
    • By Carl Löfgren
      FL Studio måste vara världens mest prisvärda musikprogram. Köp programmet och du får varje ny uppdatering helt gratis. År efter år.
      Snart är det dags för version 12 och årets hetaste nyheter gäller främst gränssnittet som bland annat blir vektorbaserat, vilket innebär att du kan ändra storleken på gränssnittet utan att kvaliteten försämras. Även filväljaren kommer att få sig en rejäl uppdatering, med stöd för flikar och möjlighet att radera filer via högerklick.
      En riktig version för Mac är dessutom under utveckling och sägs släppas innan året är slut.
      Tillverkare: Image Line (www.image-line.com).
      Kontakt: Sweden MIDI Music (www.swedenmidimusic.se).
      Klicka här för att visa nyhetsartikel
  • Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...