Jump to content
Annons

Sökes: Låtskrivarkompis


kanan-sun

Recommended Posts

Tjabba!

Albin heter jag, bor i Malmö, och har under flera års tid arbetat i FL Studio. Mestadels självlärd och svårt att placera mig i en viss genre, men går väl oftast mot elektroniskt/storslagen pop/EMD. Har tidigare spelat i band som trummis. Att skriva och skapa musik är en stor passion i livet, men alltför ofta leder det endast till halvfärdiga melodier och låtar, och jag har svårt att ta det till "nästa nivå". Att filura på melodier men att sen inte lyckas producera ihop det och färdigställa till 100% är väl ett ständigt dilemma i mitt skapande. 

Jag söker därför någon därute att diskutera och bolla idéer med, att lära av och att lära ut till, och skriva musik med tillsammans vilket jag tror kan ta bådas kreativitet och låtskriveri till nya nivåer. En låtskrivarkompis helt enkelt, för att på sikt tillsammans kunna ge ut material eller hålla det basic och bara ha någon att skriva låtar och diskutera musik med. Att du arbetar i FL Studio är en fördel, men såklart går det även att lära sig arbeta i andra program.

Hojta till om du också saknar någon i din låtskrivarbubbla!

/Albin

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons

Tja Där!
Jag såg din post och tänkte, yes, en som känner samma sak. Men jag antar att du har hittat någon när Malmö , eller? Jag finns i Stockholm, Jan heter jag. Mitt nick är från Stock Aitken Watermans skivbolag PWL men du kanske är inne på nån helt annan musik. Jag med, men inspireras mycket av dem.
Mvh
Johan W
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 7 månader senare...

Tjena är själv bosatt i malmö och använder fl studio samt lirar gitarr. Har proddat i några år nu och känner som du att man vill kunna bolla ideer med någon. Lyckades nydligen komma 2a i en av skios remix tävlingar så känner att det börjar flyta på lite men hade varit grym kul att jobba med någon. Kontakta mig på Facebook om du vill snacka lite😃 jonathan blixt cohn 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...