Jump to content
Annons

Införskaffande av nytt PA-system, hjälp!


gamnis (oregistrerad)

Recommended Posts

gamnis (oregistrerad)

Hej! Jag tänkte skaffa mig ett nytt PA och är på jakt efter tips/förslag kring vad man kan införskaffa som är prisvärt (max 12k) och erbjuder ett bra ljud. Det kommer vara till för klassiska trubadurliknande sologig som gärna kan konkurrera i ljudvolym med en skriksjungande skara människor på ca 100+ i antal.

Det jag primärt har haft ögonen på är "HK-Audio Lucas Nano 608i" men vet ej om detta har kraft nog för lite större lokaler/publik, så om någon har erfarenhet eller kunskap kring detta PA-system så är dennes åsikter guld värd! Jag ägde modellen 300 innan och det begränsade mig i hur mycket jag kunde kräma ur, så frågan är hur 608i är jämfört med 300?
Det andra alternativet jag funderar över är att köpa ett par högtalare (+ sub?) och mixer. Där har jag siktat in mig på "Yamaha DBR10" men har ingen koll på märke/modell till mixer eller eventuell sub. Är det någon som har ett omdöme kring DBR10:an eller tips på mixer/sub?

Funkar lågbudget-högtalare också för mitt ändamål?

 

Alla förslag eller tips är välkomna, så tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Annons

Typ samma här ... tänkte få ihop en liten scen där ungarna kan spela för sina kompisar ... utomhus alltso, typ på riktig ...

Änsålänga har jag 'bara' några instrument, en hemmastereo och en Behringer Europower 4000 ( den inbygda fläkten går mig redan på nerverna) ...

Skulle behöva braobilliga högtalare typ 4x12" eller 2x15", 1000x18" eller vad det nu är man nu ska ha ...

Hade tidigare en aktiv Combo CARLSBRO Viper Bass 1000W, kan jag inte rekommendera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst en del men är så jäkla kass på sånt. Det jag vill ha är en hyfsat enkel rigg som är praktisk att transportera och låter bra samt inte ruinerar mig fullständigt. Läser man diverse guider så får man ju råna en bank för att komma igång 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...