Jump to content
Annons

RME M-32 /M-16 AD-DA -någon med erfarenhet?


troeds

Recommended Posts

Annons

För de pengarna finns det nog bättre alternativ. Rme har gott rykte men har nog aldrig ansetts som riktigt highend av finsmakare. 

 

Finns ju lynx, ssl, burl mm. Hade jag behövt 32 i/o idag hade jag nog köpt antelope. Via usb vilket gör det portabelt vilket är kanon. 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-07-03 på 21:08, crillemannen säger:

För de pengarna finns det nog bättre alternativ. Rme har gott rykte men har nog aldrig ansetts som riktigt highend av finsmakare. 

 

Finns ju lynx, ssl, burl mm. Hade jag behövt 32 i/o idag hade jag nog köpt antelope. Via usb vilket gör det portabelt vilket är kanon. 

Tack! Har hört både och om RME, så svårt att skapa sig en uppfattning då jag aldrig använt deras prylar tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, troeds säger:

Tack! Har hört både och om RME, så svårt att skapa sig en uppfattning då jag aldrig använt deras prylar tidigare.

Ja alltså jag har aldrig hört något illa om rme men det känns som om de aldrig kommit upp i finrummet om du förstår. Rme ufx korten är nog kanon men det finns inte så många analoga i/o. 

 

Antelope har som sagt 32 i/o på dsub vilket känns väldigt prisvärt. Ska man lägga 50-60k så hade jag nog kollat och lyssnat in burl, deras mothershipgår ju även bygga ug

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, crillemannen säger:

Ja alltså jag har aldrig hört något illa om rme men det känns som om de aldrig kommit upp i finrummet om du förstår. Rme ufx korten är nog kanon men det finns inte så många analoga i/o. 

 

Antelope har som sagt 32 i/o på dsub vilket känns väldigt prisvärt. Ska man lägga 50-60k så hade jag nog kollat och lyssnat in burl, deras mothershipgår ju även bygga ug

Hmm, visste inte att Antelope var så bra prissatt. Verkar ju som ett alternativ! Får kolla in Burl också, verkar creddigt haha. Jag är nöjd om interfacet låter rent, har tillräckligt med I/O och inte strular!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, troeds säger:

Hmm, visste inte att Antelope var så bra prissatt. Verkar ju som ett alternativ! Får kolla in Burl också, verkar creddigt haha. Jag är nöjd om interfacet låter rent, har tillräckligt med I/O och inte strular!

Jag tror du blir nöjd med vad som.  Jag själv har en ssl alphalink som kostar ca 8-10k beg. 24 i/o plus 24 adat. Det var första highend interfacet som hade så många i/o. Galet mkt för pengarna om du köper begagnat.  Antelope går nog för ca 12-15k beg.  Det är nog som sagt dessa jag hade satsat på idag. 

 

Du måste ju dock ha en monitor controller så lägg på 10-25k.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, crillemannen säger:

Jag tror du blir nöjd med vad som.  Jag själv har en ssl alphalink som kostar ca 8-10k beg. 24 i/o plus 24 adat. Det var första highend interfacet som hade så många i/o. Galet mkt för pengarna om du köper begagnat.  Antelope går nog för ca 12-15k beg.  Det är nog som sagt dessa jag hade satsat på idag. 

 

Du måste ju dock ha en monitor controller så lägg på 10-25k.. 

Aa gäller att hålla koll på beg-marknaden! Kan hitta mycket trevligt på det sättet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
3 timmar sedan, crillemannen säger:

Jag tror du blir nöjd med vad som.  Jag själv har en ssl alphalink som kostar ca 8-10k beg. 24 i/o plus 24 adat. Det var första highend interfacet som hade så många i/o. Galet mkt för pengarna om du köper begagnat.  Antelope går nog för ca 12-15k beg.  Det är nog som sagt dessa jag hade satsat på idag. 

 

Du måste ju dock ha en monitor controller så lägg på 10-25k.. 

De får väl nästen räknas som en modern klassiker som fireface 800.  Men blir de inte ganska varma och behöver lite ventilation för att inte paja?  Men tyvärr verkar SSL helt slutat med AD/DA nu?!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, pme säger:

De får väl nästen räknas som en modern klassiker som fireface 800.  Men blir de inte ganska varma och behöver lite ventilation för att inte paja?  Men tyvärr verkar SSL helt slutat med AD/DA nu?!

Pratar du om ssl alphlink? Inget jag märkt av eller läst. Den är fläktlös och blir inte direkt varm vad jag känt av. Lite bökig routing då man gör det på själva ljudkortet med en hårdvaru reset. Men jag tycker den låter bra till den grad att det knappast går skylla på konverterarna om ens inspelningar låter dåligt ha! 

 

Alphalinken med 24 i/o har ju några år på nacken, kanske kommer det något nytt? Alt,. Slutar de producera ljudkort de har ju trots allt nya ägare.

 

Väldigt bra mervärde för vad de går för begagnade, men idag hade jag hellre haft usb3 så man kan vara portabel om man vill. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...