Jump to content
Annons

Hur förvarar jag bäst mikrofonen?


hertingen

Recommended Posts

Hej,
Om jag inte har någon orginal kartong (skumgummi utskärning, skinnpåse med dragkedja mm) till en mikrofon hur förvarar jag den bäst då?
Och hur ska jag absolut inte förvara en mikrofon? Med tanke på damm, fukt mm.

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
15 timmar sedan, DionHarris säger:

Jag har slängt ner en mikrofon i en väska med en hood-jacka. Har lite andra prylar där också. Som hörlurar odyl.

Ok. Är det en dynamisk mikrofon eller en kondensator? Eller spelar det ingen roll, är dom lika tåliga?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Värt att tänka på är att vissa plaster åldras av ljus, speciellt uv-ljus. Även om att man ser är metal så kan delar av kapseln eller dess upphängning vara av plaster. Så mörker är viktigt för vissa.  Fukt är inte  heller bra för metaller lika så värme. Så  torrt, svalt och mörkt men man behöver inte gå till överdrift.

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-07-03 på 20:43, pme säger:

Värt att tänka på är att vissa plaster åldras av ljus, speciellt uv-ljus. Även om att man ser är metal så kan delar av kapseln eller dess upphängning vara av plaster. Så mörker är viktigt för vissa.  Fukt är inte  heller bra för metaller lika så värme. Så  torrt, svalt och mörkt men man behöver inte gå till överdrift.

Ok. Tack så mycket för ditt svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...