Jump to content
Annons

Feedback på våra låtar.


Recommended Posts

Hej! Ny på forumet men tjuvläst här i några år. Jag gifte mig i Lördags å skrev då en låt till min blivande, de resulterade i 2 st låtar. Skulle jättegärna vilja ha feedback/kritik. Det är mitt och en kompis projekt, och vi har i princip aldrig tidigare spelar in/mixat etc själva men denna gång gjorde vi det.. 

Mastering lämnade vi dock bort. 

 

Vore som sagt kul att höra vad ni tycker. 

Finns på Spotify under artist : +-NOLL, låtarna i fråga heter ”Nyp mig” samt ”Dröm” 

 

här kommer länk https://open.spotify.com/artist/7dgC0wjQPoCVktgxMPys1h?si=CmxfXXCoSdGgmxOVtiiKMQ

 

tack så länge! 

 

/Cris 

Redigerat av crisundell
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vocals kändes direkt alldeles för fixade, Känns som du försökt trycka upp diskant eller nåt och boostat "ingenting" så det blir nåt flummigt presence högt upp i registret, plus att det är för mycket högt register på sången överlag. Autotune skiner igenom för mycket... Det här kan du göra bättre. Musiken låter okej. Lite reverb/rum skulle kunna hjälpa trummorna (snaren låter som den behöver nåt sånt, och lite mer kropp). Plus att den kanske ska ner lite i volym efter detta.. 😛

 

(låten jag hörde var nyp mig)

Redigerat av duohirci
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack så mycket för bra feedback. 

Jag har inte använt mig av Autotune, dock så har jag använt mig av melodyne. Trodde inte melodyne skulle ”märkas”. Eller kan det vara någon annan effekt som hörs? Och gör att det låter autotunat? Inte för att det spelar någon roll, hade lätt kunnat använda Autotune, men bara så jag i detta fall kan förstå vad det är som låter aoutotunat och så jag i framtiden kan se över det. 

Vore jättekul om du hade lust att lyssna på Dröm med ifall du upplever samma sak där. 

Men som sagt, tack så jättemycket för feedback ?

 

Redigerat av crisundell
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...