Jump to content
Annons

Producera - samarbeta - förverkliga drömmar


ALX STHLM

Recommended Posts

Hej!

Jag vill gärna komma i kontakt med likasinnade musiksjälar som har en passion för att skapa musik som jag och gärna vill samarbeta.

Jag har så länge jag minns producerat musik med piano och dator. Det började med Fasttracker på datorn med samplingar av diverse artister på gymnasiet och har sedan med åren blivit mer avancerat med Logic och mer och mer inköpta musikpluggar. Jag har nu hållit på ett antal år med att vara med i olika remixtävlingar, både för att få utlopp för min outtröttliga passion för musikskapande men nog också mycket för att få tillgång till Vocal´s som jag tycker kan förhöja en rätt medioker låt till något helt fantastiskt. Jag är som sagt ingen sångare men har för det inte brist på idéer till texter och hur man kan förändra befintliga Vocal´s på ett sätt så det blir en helt ny karaktär på låten, och många gånger så annorlunda att det skulle kunna bli en ny och egen låt.

Jag har under åren skapat en liten arsenal av halvfärdiga låtar där många har en vocal från en remix, andra bara en liten sampling av vocal från någon gammal acapella (likt Moby) och en hel del melodier som skulle behöva en röst/sång till för att bli bra.

Har ni inte tröttnat hittills…;) så kanske ni är i samma situation. Vore toppen att komma i kontakt med någon som kan sjunga, lust att producera med mig, kanske kan spela gitarr (vore grymt att ha bra gitarr riff i låtarna). Jag har inga krav eller så, utan vill bara komma vidare till nästa nivå av mitt musikskapande då jag tycker jag har en hel del bra låtar på lager som jag skulle vilja samarbeta med någon för att färdigställa.

När det kommer till musik är jag allätare, men dras mot det elektroniska. Jag gillar kombinationen av traditionellt som möter elektroniskt. Tycker om Avicii (senaste låtarna), Chainsmokers, The Weekend, Kygo, Drake, State of sound, Amason. Är inte så mycket genre utan mer melodin som jag fastnar för.

Här är två länkar till en samling remixar jag gjort under åren.

Men det är nog alla låtar som jag inte släppt fria som jag är mest intresserad av att färdigställa med någon där ute….som i bästa världar kanske kan släppas på riktigt en dag.

Hoppas vi hörs!

/Alex

 

https://www.indabamusic.com/people/253641084?tab=submissions

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Är gärna med i ditt nya producentkollektiv ?

 

Håller just nu på att flytta och alla prylar är nedpackade men annars kan jag förhoppningsvis bidraga med ett och annat.

Jobbar i Cubase, kan spela gitarr 🙂

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, ALX STHLM säger:

Hej!

Absolut, samarbetar gärna 🙂

Sköna låtar! Du kör också elektroniskt som jag  🙂 Sjunger du också eller kör du mest med samplingar? Håller du till i Stockholm?

/Alex

Vokalerna i mina egna låtar är rena spår som är köpta från Sample Magic, sedan gör jag musiken runt dem. Jag håller till i Sthlm men är småbarnsförälder och får hålla på någon timme sent på kvällen, typ.

Har sjukt mycket prylar, vilket absolut inte behövs men kan vara kul att använda lite då och då.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...