Jump to content
Annons

Dröm att bli sångare -Hur starta?


Antonia

Recommended Posts

Hej! Jag är 15 år gammal och drömmer om att bli sångare. ”Jävligt originellt” säger nog många just nu, och nej. Det är det inte.

Min uppväxt har ibland varit lite sisådär. Det har funnits alkohol, droger, våld och psykisk ohälsa i hemmet, och det har varit under de svåraste tiderna som musiken har hjälpt mig. Min dröm är att kunna livnära mig på det jag älskar, samt att kunna ge tillbaka; att kunna inspirera, ge hopp och att kunna förmedla en känsla som många kanske kan känna sig berörda av.

Nu till topic: 

Tror ni att jag har en ärlig chans att kunna komma nånvart inom musikbranschen med min röst? Tror ni att jag med mycket övning kommer kunna sjunga riktigt bra till slut? 

Och vad är mina största brister? Hur ska jag gå tillväga? Snälla hjälp mig!

Jag vill inget annat mer än detta.

Här får ni en länk på en video där jag sjunger, förvänta er inte varken en bra kvalitét eller en Beyoncé:)

 

 

Redigerat av Antonia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Tror ni att jag har en ärlig chans att kunna komma nånvart inom musikbranschen med min röst? "

Ja det tror jag.

"Tror ni att jag med mycket övning kommer kunna sjunga riktigt bra till slut?"

Absolut, låter redan bra.

"Och vad är mina största brister?"

Kanske att hitta din egen röst, och dina egna tolkningar av låtar. Men det är bara att fortsätta att lyssna på det du gillar och ta efter och fortsätta leva och uppleva saker helt enkelt. Du kan experimentera lite med betoningar och dynamik och klang ibland för att bli klarare med hur du faktiskt vill ha det, och det är helt okej att vilja ha det på ett sätt en dag och ett helt annat sätt en annan dag.

"Hur ska jag gå tillväga? Snälla hjälp mig!"

Kanske ta sånglektioner. Börja lite smått att sjunga på skolavslutningar, släktingars bröllop och liknande. Hitta någon pianist eller gitarrist att sjunga med eller starta ett band. Det finns många vägar att gå. Att lära sig att klinka lite själv på piano eller gitarr är aldrig fel för en sångare heller.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Som redan nämnts, samarbete med andra. Du kommer att utvecklas mycket av det och ju fler man känner desto lättare är det att komma någonstans. Lära sig uttrycka känslan för låtarna/texterna är minst lika viktigt som bra teknik. Båda går hand i hand men det lär du dig med tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...