Jump to content
Annons

Problem med Ilok License Manager


hertingen

Recommended Posts

Hej,
Håller för tillfället på att ominstallera allt på min studio-dator. Nu har jag råkat ut för ett problem med Ilok license manager. Hade inga som helst problem innan omformateringen av datorn och det är samma setup nu. License manager vill inte starta. Jag har kollat runt på lite hjälp videos på youtube och testat det. Vad jag har förstått får man gå in och starta programmet manuellt via: Administartionsverktyg/tjänster i windows (7-64 bit som jag har). Problemet är bara att det inte blir permanent. Jag får gå in i den menyn och starta license manager manuellt varje gång. Är det någon som vet om det finns en lösning som gör att starten av programmet blir permanent?

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Testa och installera en tidigare uppdatering? Fick göra det en gång då den senaste för något år sen eller mer bara krånglade. Annars maila dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, Die Hard säger:

Testa och installera en tidigare uppdatering? Fick göra det en gång då den senaste för något år sen eller mer bara krånglade. Annars maila dem.

Fungerade det bra för dig sen när du installerade den tidigare uppdateringen?
Vart hittar jag en tidigare uppdatering?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det var senaste, då, uppdateringen som krånglade. Hade äldre version sparad på datorn. Tur var väl det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje gång iLok har uppdaterats ser jag till att ändra startmetoden för tjänsten från ”Automatisk” till ”Automatisk (förskjuten start)”. Det var enda sättet att få PACE License Services att fungera efter någon av de första uppdateringarna av Windows 10 och jag har fortsatt av gammal vana. Med den startmetoden aktiverad har jag sedan aldrig haft några problem med iLok.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, Die Hard säger:

Det var senaste, då, uppdateringen som krånglade. Hade äldre version sparad på datorn. Tur var väl det.

Ok. Själv har jag tyvärr ingen äldre. Hade en som jag trodde var äldre (den jag hade tidigare) men det visade sig vara samma som den senaste

 

20 timmar sedan, Sostenuto säger:

Varje gång iLok har uppdaterats ser jag till att ändra startmetoden för tjänsten från ”Automatisk” till ”Automatisk (förskjuten start)”. Det var enda sättet att få PACE License Services att fungera efter någon av de första uppdateringarna av Windows 10 och jag har fortsatt av gammal vana. Med den startmetoden aktiverad har jag sedan aldrig haft några problem med iLok.

Har testat detta också. Och det fungerar för mig då med. Problemet är bara att jag måste vänta några minuter för att programmet ska starta. Jag kan alltså inte starta datorn och sedan starta cubase direkt för då går det inte. Men väntar jag 5- minuter kanske, då fungerade det. Eller så måste jag gå in och starta manuellt varje gång. Och det känns riktigt dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Alla pc är slöa i början när man startat upp dem. Brukar själv börja med att surfa runt och så i alla fall fem minuter innan jag ens öppnar Cubase så det kanske inte spelar så stor roll då att vänta med att starta Cubase eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, Die Hard säger:

Alla pc är slöa i början när man startat upp dem. Brukar själv börja med att surfa runt och så i alla fall fem minuter innan jag ens öppnar Cubase så det kanske inte spelar så stor roll då att vänta med att starta Cubase eller?

Ok. Tycker iaf att det är lite  konstigt att det blivit så den här gången. På förra installationen (som var exakt den samma som den nya) var det aldrig några problem. Då startades allt direkt. Men jag får väl vänja mig antar jag. Får gå och koka kaffe under tiden eller nåt. Eller så skippar jag ilok (har ju bara auto-tune EFX på den iaf) och så lär jag mig sjunga ordentligt istället. ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...