Jump to content
Annons

Säkringen i monitorn går

erko

Recommended Posts

Hej, undrar om nån kan hjälpa till med detta problem:

Jo alltså varje gång jag slår på mina monitorer så hör jag en tung duns eller poff. Lite svårt att beskriva ljud i text men det smäller inte och ingen krack heller.. Nu har det hänt att den lilla glas-säkringen brunnit upp också och det är irriterande.

Jag tror jag gör rätt, slår på dom sist, efter mixer osv. Slår av dom först. Högtalarna är ett par Behringer 2030a. Mixern jag har är en mackie cr1604. Kan det ha med sladdarna att göra? Balanserade/obalanserade, shit jag kan pyttelite om det där...

/Erik

Annons

Hej!

Att man hör en liten duns eller poff är inte ovanligt att den lilla glas-säkringen brinner upp när man bara slår på/av monitorn - det är helt fel, reklamera!

Menar, ifall nu monitorn inte haft säkring så skulle dom gå sönder varje gång man satte på den och sen gå sönder igen när man stängde av dem!

Sådana monitorer blir nog inte ngn större försäljningsucce!

MVH-Peder

Edited by Peder

om jag inte är helt ute och cyklar kan det inte ha med sladdarna att göra. och jag tror du menar att du hör hur spänningen slås på.. och det är inget fel. då blir det en låg duns. det är ofarligt och det kommer du inte undan.de tål betydligt mer än så. du har kanske kört för hög volym eller haft otur bara. 😉 byt säkring, händer det igen. Agera! 😄

/smulan