Jump to content
Annons

Ljud som spelas in från screencapture går in och ur sync från dawinspelning


Casperfren

Recommended Posts

Hallåj. Kommit över ett konstigt problem då jag gör mixvideos där jag spelar in screencapture + komprimerat ljud och högupplöst ljud separat live från mixningen. När jag sedan ska synka det högupplösta ljudet med videon, så låser dem inte med varandra, utan jag får vart 30 sekund korrigera ljudet för att passa till bilden.. vad kan detta bero på? sample rate fel borde väl bli mycket större fel på?

Mvh Casper

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
43 minuter sedan, JakobP säger:

Kolla så att du inte har "Follow Tempo & Pitch" bockat i region-inspectorn (på någon av dina audioregioner)

Vet inte vad det är för nått. Kör quicktime, reaper och imovie. Programmen jobbar helt oberoende av varandra men quicktime och reapers ljudfiler synkar inte över tid i imovie. Screencapture videon blir ca 5 sekunder längre än ljudfilen från reaper. Men när jag snabbar upp videon för att matcha så blir det bättre, men det är fortfarande fram och tillbaka i timing..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du spelat in i för framerate och är det verkligen samma som i redigeringsprogrammet? Låter som du kan ha spelat in i 30FPS drop (strikt räknat 29.976 fps), och redigerat i 25 fps, eller omvänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, van Caine säger:

Vad har du spelat in i för framerate och är det verkligen samma som i redigeringsprogrammet? Låter som du kan ha spelat in i 30FPS drop (strikt räknat 29.976 fps), och redigerat i 25 fps, eller omvänt.

Intressant.. ska checka..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...