Jump to content
Sign in to follow this  
JJMusik

Mitt nya hårdrocksprojekt

Recommended Posts

Längesedan jag postade något. Håller på att färdigställa lite låtar från mitt nya enmansprojekt M-A-D

Det är typ lite slick hårdrock... svårt att sätta rätt kategori. 

Lyssna gärna och säg vad ni tycker:

Edited by JJMusik

Wow - tack DieHard - det var smickrande att höra!

du tänker på den "vanliga" sången i första versen? eller tänker du på "telefonrösten" i introt?

Det är ju alltid ett evigt pillande med det där... Volym på lead-sång och volym på bas är nog de två jag brottas med mest... och någon gång får man bara bestämma sig :)

Aha, ja ”telefon” är egentligen fel beteckning från mig. Jag tänkte mer som röst i en grotta/megafon med ganska mycket reverb och ”långt borta” - där kommer sedan ett baklänges-reverb som suger in rösten i första versen.

men jag förstår absolut din poäng - den skulle kanske filtreras lite mer och göras mer tydlig. Tack för kritiken!

Provokativ titel men andra versen inger hopp! Lyssnar sällan till text men nu gick den ju att läsa i videon. 

Gillar gitarrspelet mycket. Supersnygga vibraton på slingorna. Själva låten och mixen också bra. Bra jobbat! Känns välbearbetat. :)

Tummen upp från mig med, det här låter kalas. :) Snyggt lirat, mixen kanske kan behöva finputsas lite men jag hade säkert inte gjort det bättre själv så med det håller jag truten. 

Vet inte så mycket om hårdrock, men melodin var mera pop, och den var riktigt bra. Gitarrspelet är väldigt snabbt och bra, men det blir lite väl mycket för min del.

Inspelningen lät också bra, även om jag har rätt dålig lyssning. Det var en cymbal som jag tyckte var lite för volymstark bara.

Lät riktigt bra! Har egentligen inget att anmärka på, så då gör jag inte det heller. ?

Gillade sången mycket. Inte alls samma genre,  men rösten påminde om David Gahan, Depeche Mode. 

Grymt jobbat! ☺️

Riktigt bra det där också om än kort ^_^

Vad använder du för program för att lägga in text i videon? 

Kör hårt! Fick snygga Yngwie-vibes där!

Tack gubbar! det värmer att ni gillar det - hårdrock brukar det mest skrattas åt annars...

1 timme sedan, slejnard säger:

Riktigt bra det där också om än kort ^_^

Vad använder du för program för att lägga in text i videon? 

Kör hårt! Fick snygga Yngwie-vibes där!

Tack Slejnard! jag kör Movie Studio Platinum (gamla Sony vegas, numera Magix) - väldigt bra program för videoredigering! movie studio platinum är en nedbantad version som inte kostar så mycket

Det första spåret "Killing Our God" ger mig lite Poets of the Fall-vibbar, vilket är ett väldigt bra betyg i min bok. Kanske skulle jag har strukit telefonrösten/sången i introt helt, annars väldigt snyggt.

12 timmar sedan, Sostenuto säger:

Det första spåret "Killing Our God" ger mig lite Poets of the Fall-vibbar, vilket är ett väldigt bra betyg i min bok. Kanske skulle jag har strukit telefonrösten/sången i introt helt, annars väldigt snyggt.

tack för kritiken! ja telefonrösten kan kännas lite kliché... men när allt var inspelat och klart kände jag att det blev lite för lång transportsträcka i början - behövda hända något mer mixmässigt för att hålla intresset uppe.

Vill bara förmedla att jag laddat upp två nya låtar i mitt projekt M-A-D

Vad som händer med dem får vi se...

Edited by JJMusik

Jag ska kika på det... de två absolut svåraste elementen i en mix är balans på leadsång och balans på bas... de två sliter jag alltid mitt hår över.

Snygg produktion. Bra sång och gitarr. Hade gärna sluppit transportsträckan i introt. Låten känns en minut för lång.

I skräplyssning (mobilen) tycker jag balansen mellan alla element är bra.

Genomarbetat och gött!! ?

Edited by Wernborg

Tack wernborg!

jag är med benägen att hålla med dig. Därav har jag lagt filler-grejor i introt då jag egentligen tycker det är för långt

På 2018-06-10 på 23:43, Die Hard säger:

Ja lite är det det.

DieHard:

jag har nu sänkt volymen på leadsången 1 db i båda låtarna. Ökat HP-filtret på sången något så att den är lite tunnare, samt ökat send till reverb och delay på sången med ca 2db. 

Har laddat upp nya videor på tuben och uppdaterat länkarna i tråden. 

Tycker du sången sitter lite bättre i mixen nu?