Jump to content

Hjälp med identifiering av låt och sammanhang

Recommended Posts

Hej! 

Jag har länge försökt komma på vart jag har hört denna melodi ifrån. Har frågat alla vänner och bekanta. Alla tycks känna igen melodin och vill härleda den ifrån någon reklam men ingen har hittat vars den kommer ifrån. Så jag vänder mig nu till allmänheten. Jag har spelat in melodin på piano men vet inte hur den fortsätter osv. Är ej heller säker på bpm och tonart. Länk till inspelningen finns nedan:

https://drive.google.com/open?id=1wDVlv4vFg4uHEfRd4V5mzChKHNffcvQi

Är tacksam för hjälp då detta gör mig galen!

Mvh

1 timme sedan, Yllet säger:

Låter som något från ett Zelda-spel 🙂 Kan det vara från Twilight princess?

Mvh Jon

Tack för förslaget! ? Men jag kan inte hitta den låt jag söker där. Jag tror att låten kommer från någon reklam?

Sitter med mobil på arbetsplats oc hör inte riktigt vad du spelar, men det jag uppfattar tycker jag påminner om signaturen till 'kullamannen' tv-serie från 67?

Om de använde egenkomponerat eller lånat någonstans ifrån har jag ingen aning, men lite letande kring den signaturen kanske öppnar nåt spår...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By CHAN Record
      Hejsan.
      Skulle vara kul att få lite feedback på de låtar som jag har skrivit. Jag har sedan tidigare ingen musikalisk bakgrund överhuvudtaget, utan gillar att skriva texter och sen låter jag min bror sjunga in och lägga musik på dem. 
      Länkar till min SoundCloud, men vill vara tydlig med att det är texterna och själva musiken jag vill ha feedback på. Om sången skulle vara aktuell för synpunkter så får sångaren själv be om detta. ( Detta eftersom det inte är jag själv som sjunger ) 
      Detta är enbart för min egna utveckling som låtskrivare.  Eftersom jag inte har någon bakgrund som musiker, i synnerhet sångare. Så är jag väldigt intresserad av att knyta an nya samarbeten. Är Du också textförfattare och skulle vilja samarbeta över något roligt projekt så är även detta intressant. 

PS. Låten Promised Land - är det enbart min bror som komponerat.

Skriv vilken låt du lyssnat på och ge ert omdöme.

Låtarna ligger på 

• By SeatbeltHands
      hej! spelar in i Logic, har steinberg ljudkort ( nyligen köpt), kopplar in RÖDE micken i INPUT 1 och pluggar in gitarren i INPUT 2.
      Problemet är att signal från Input 1 finns men inte från Input 2? När jag byter plats på micken och gitarren så är det samma problem Input 1 svarar men inte input 2 🙁
      Det skumma med det hela är att jag någon enstaka gång fick det att fungera i ett projekt och när jag öppnar det projektet så fungerar det fortfarande! men gör jag ett nytt projekt så får jag inte signal....
      när jag väl får signal från INPUT 2 oc har pluggat in gitarren så låter denna extremt knastrigt?
      HJÄLP!
    • By mackee
      Tjena! Jag har lekt runt lite i fl studio nu ett tag och har kollat på diverse tutorials på youtube om hur man går till väga för att göra klart en hel låt. Har nu efter mycket om och men lyckats pussla ihop något som i mina öron låter helt ok 🙂 Men eftersom jag är nybörjare litar jag inte på mina kunskaper till 100% haha, därför skulle jag bli sjukt glad om jag kunde få lite kritik och feedback på mitt projekt. Genren är lite oklar men jag har försökt sikta in mig på progressive house och vanlig house. Om ni skulle hitta något som ni tycker behövs ändras i projektet, typ vad som helst, skulle det vara grymt skysst! Det skulle även vara najs om ni kunde ge mig allmänna tips kring proddandet så att jag vet vad jag ska förbättra till nästa gång!
      Mvh
      Gal1.mp3
    • By Ellen Sandberg
      Jag har precis införskaffat mig en portastudio, närmare bestämt en zoom r16 och en mikrofon. Problemet är att det inte kommer något ljud från mikrofonen. Jag har kopplat in den i input nummer 5, tryckt på phantomen, försökt spela in och använt fungerande hörlurar. Vad gör jag för fel? Hjälp!!!!! 
    • By PeppZZon
      Hej!
      Jag har som i min introduktions post berättat att jag har snöat in mig på att försöka göra "Boy band" musik mest som en kul grej och för ett skämt projekt som jag har med några kompisar. Jag har nu fastnat för låten "Born to make you happy" med Britney Spears. Tycker den summerar ljudet jag försöker uppnå ganska exemplariskt, det jag fastnade mest för är trummorna. Jag tycker att beatet låter väldigt simpelt (Även fast jag inte tycks få till det helt korrekt). Jag undrar nu hur får man till de där trummorna? Jag vet att just de samplena är extremt svåra att få tag i (Om det ens går) så det begär jag inte, jag tänker något som liknar och sen tänker jag även hur får man till beatet? Det här är säkert en väldigt nybörjar fråga men det stämmer ganska bra överens med vad jag är. 
      All hjälp uppskattas ha det bra!

Länk till låten om ni inte redan hört den
      https://www.youtube.com/watch?v=iTlyTzrkxhE

• Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

• Create New...