Jump to content
Annons

Enkel / billig dämpning bakom micken?


composer

Recommended Posts

Hej.

Har en mick i upphängning på "lamp-arm" med puff framför. Någon som gjort någon hemmabygd dämpning bakom en liknande lösning?

Märker att det plockas upp väldigt mycket runt om, såklart. Har tanke på att köpa en sån där skumboll framöver, eventuellt. Men just nu får det bli en billigare lösning.

Tack på förhand! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag köpte en SE reflexskärm. Runt tusenlappen kostar de billigaste, men begagnat går de att köpa till bra priser. Kan tänka mig att ett tjockt duntäcke bakom borde dämpa en del för en billigare penning. Kanske hängd över en dörr.

Jag gick dock över till dynamisk mick istället. Köpte en SM7b. Den fångar inte upp rumseko eller busstrafiken från vägen utanför fönstret. Ett billigare alternativ är SM57 som inte skiljer sig markant med min röst. Jag har båda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har bättre effekt om du dämpar bakom din rygg än om du dämpar bakom micken, eftersom det är ljudet som kommer därifrån som kommer in i "rätt" sida av micken. Kardioidmicken har ju betydligt sämre upptagning mot sin baksida än mot framsidan.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...