Jump to content
Annons

dannyM

Recommended Posts

Hej alla! 

Jag kör Cubase sx3 på en gammal Acer travelmate med 2gb minne, hårddisk på 140 gb och processor på 1,8 Ghz. 

Ljudkort Focusrite firewire saffire. När man ska byta ljudkanal så hänger sig programmet. Midikanaler går bra att byta emellan. 

Har provat både Windows Vista och Windows 7. Samma problem. 

Förstår att jag borde uppgradera mig, men trivs väldigt bra med Sx3 och har inte resurserna just nu. 

Tacksam för svar. 

Daniel Öhrberg 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kanske kan pröva ett annat DAW för att se om det funkar, om det är tex hårdvaran eller Cubase som trilskas. Tex Tracktion 6 är en gratis fullversion.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

sx3 är nog för gammal för w7. Visst man kan ha tur men förr eller senare blir man ändå tvungen att uppdatera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
1 timme sedan, Erik dP säger:

Du kanske kan pröva ett annat DAW för att se om det funkar, om det är tex hårdvaran eller Cubase som trilskas. Tex Tracktion 6 är en gratis fullversion.

Testade en gång men gillade inte alls att behöva börja om från början med ny daw och arbetsflödet var allt annat än roligt. Är man så van med cubase så nä.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era svar. Ska kolla den DAW en. Sx3 funkade perfekt på min gamla travelmate under windows 7. Funkar även i min stationära dator med Windows 7  En medlem här på forumet hade exakt samma fel 2009, men han minns inte. Tyvärr. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdatera drivrutinerna för eLicensern. Det kan vara där skon klämmer.
Kolla också så att du har rätt drivrutiner för ljudkortet, så att det inte är där det bråkar.
Kolla också så att du kör med högsta prestanda (alltså inget sparläge) och att USB-power inte tillåts stängas av för att spara ström.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...