Jump to content
Annons

Trasig ILok, vad göra?


Stålrosen

Recommended Posts

 

Hej, är ny här 😉

 Jag har just gjort en hemmastudio och använder mig av GarageBand. 

Min iLok har gått sönder där jag har Autotune. GarageBand crashar varje gång jag försöker gå in i ett projekt nu utan iLok. 

1)Hur löser jag problemet? Kommer jag aldrig komma åt filerna om jag inte har ILok?


2) Måste jag skicka min ILok till USA för flytt av min licens till annan ILok eller kan jag lösa det själv här i Sverige på nåt sätt? Dom vill ju säkert att man skicka eftersom de vill tjäna pengar på en.  Tänkte om det finns någon som gör sånt här i Sverige billigare och smidigare? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När man har en iLok så har man också ett iLok-konto som är knutet till den. Man använder iLok License Manager för att administrera sina pluggar, och loggar in med sitt iLok ID och lösenord.

Du behöver köpa en ny iLok och synka till ditt konto, och föra över licenserna till den. 

Filerna kan man nog komma åt på annat sätt, vet inte riktigt var Garageband-filerna ligger i datorn.

Försök att avinstallera Autotune om du kan, då kan du i alla fall öppna projekten medan du löser iLok-problemet.

 

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...