Jump to content
Annons

Stämpedal slutade plötsligt muta stärkaren?


robinskysbeard

Recommended Posts

Hej! 

Jag är sprillans ny här på forumet, så om trådstarten ligger fel så är det fritt fram för moderator att flytta den! 

Till saken:

Jag har en en klassisk Boss TU-3 kromatisk stämpedal, och detta är den enda pedalen jag använder. Den är således både först och sist i kedjan. Inga konstigheter alltså. När jag gigade senast så märkte jag att den helt plötsligt slutade muta förstärkaren i stämläge. För att förtydliga: när jag trampar på den med foten så brukar den muta utljudet så man kan stämma i lugn och ro utan att publiken hör diverse sura strängar korrigeras. Denna funktion tycks ha slutat fungera mellan två set i giget. 

Vad fan har hänt? Någon som har erfarenhet av något liknande eller helt enkelt sitter den teoretiska kunskap om ämnet som kan vara till hjälp för mig? 

 

Allt gott! 

Redigerat av robinskysbeard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som den mogna man jag är så tänker jag inte skämta om att den korrupta stärkaren kräver mutor för att orka jobba och att det är ett jobb för polisen ;-)
Men är du säker på att du kopplat utgången rätt? Den har ju två utgångar, och "Output", inte "Bypass", borde vara den rätta för sånt här enligt manualen.
"Bypass" är till för när man främst vill stämma på öra, men ha den som finstämnings-stöd.

Redigerat av van Caine
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...