Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Om man tagit fram en synth i Acid 4.0 och sedan råkar stänga rutan hur fasen gör man för att få tillbaka den? När jag går in i View > Soft Synth Properties så står det No soft synth selected. Vart lyckas jag selecta den igen? Har så gott som det går gått igenom programet 2 gånger nu!

Skitstörande då man behöver ta upp synthen igen men inte lyckas!

Tack på förhand!

Annons
Posted
du kan ju prova med att dubbelklicka på instrumentkanalen(ex. nummret för det aktuella instrumentet) i mixern.

Du är en ängel! Tack som fan 🙂

Du vet inte hur det fungerar med kanalerna för vst synthen sampletank 2? Så man slipper skapa en ny enhet varje gång.

Posted
du kan ju prova med att dubbelklicka på instrumentkanalen(ex. nummret för det aktuella instrumentet) i mixern.

Du är en ängel! Tack som fan 😛

Du vet inte hur det fungerar med kanalerna för vst synthen sampletank 2? Så man slipper skapa en ny enhet varje gång.

eh... kan du inte bara välja trackproperties för midispåret och så bara ändra till önskad midikanal?

jag använder egentligen aldrig acid och har inte sett sampletank, men det borde ju fungera så.