Jump to content
Annons

Polarpriset till Metallica.


Vesuvius

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)
1 timme sedan, Vesuvius säger:

De rockade röven av Sovjet en gång i världen, bl a.

Förvisso men det var ryssarna som kom med metal tanks. 

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Inte riktigt min musik, men det är kanske värdiga pristagare.  Själv skulle jag vilja se jean michel jarre och john williams som pristagare.  John williams börjar dessutom bli till åren så det är dax!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Mjo men bara köra jazz, folkmusik och klassisk musik börjar bli lite väl gammalmodigt och tröttsamt. Metallica hade knappast varit mitt val. Black Sabbath är ju grunden till all metal och Metallica hade inte funnits utan dem. Andravalet hade varit Iron Maiden. Båda har ju inspirerat Metallica massor.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, Vesuvius säger:

Steely Dan hade varit bättre.

På vilket sätt har de påverkat musikhistorien? Jag säger inget om deras musikaliska talang men Metallica förde ju en viss genre framåt.

 

Black Sabbath hade varit ett mer korrekt val om man nu ska följa någon tidslinje men Metallica har ju haft stor påverkan på modern metall så på så vis är det ku välförtjänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, crillemannen säger:

På vilket sätt har de påverkat musikhistorien? Jag säger inget om deras musikaliska talang men Metallica förde ju en viss genre framåt.

 

De är ett fullständigt unikt band, med en unik kvalitet på sitt låtmaterial. Inget annat band eller någon annan artist låter som dem.

Hårdrocksband går det tretton på dussinet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
1 timme sedan, Vesuvius säger:

De är ett fullständigt unikt band, med en unik kvalitet på sitt låtmaterial. Inget annat band eller någon annan artist låter som dem.

Hårdrocksband går det tretton på dussinet.

Du kan tycka att de är det bästa som hänt musikhistorien. Men de har inte haft tillräckligt påverkan på musikhistorien och det är ett faktum.Inte har de heller haft miljontals fans världen över. Hårdrocksband går det tretton på dussinet? Jaha och vilka har låtit som Metallica innan de fanns då? Att sen andra kopierar är helt irrelevant. Jazzband går det tretton på dussinet. Popband, popartister går det tretton på dussinet etc. Än sen då? Det är frågan om artister och band som har varit trendsättande som är relevant och inte kopior.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...