-
Senaste foruminläggen
-
-
Similar Content
-
-
By Nucleardoc
Hej
Jag har ett problem sedan april som hindrar mig från att avsluta en skiva.
Jag kör gitarr -> Scarlett ljudkort > Mac > reaper med Fortin/Bias FX.
Har alltid fungerat bra men nu finns ett högfrekvent surr. Som elektromagnetisk störning som fångas upp av gitarrmickarna och förändras beroende på var jag är i rummet och vinklar gitarren. Blir tydligast med ett distat gitarrljud.
Jag har testat byta port, gitarr, sladd, stänga av wifi och övrig elektronik i huset, eluttag mm. Däremot tar jag med samma utrustning och sätter mig på jobbet fungerar allt perfekt!
Så kan någon förslå lösning? Måste ha att göra med elektroniken i hemmet men hyresvärden är ovetande (såklart) och jag är inte sugen på att flytta. Surret finns även i trädgården men bättre två våningar upp.
Mvh
-
By Daliborraic
Hejsan!
Det är så att jag är en artist som söker någon som gör musikvideos. Vi är två killar som har skrivit manus/script och har allt in princip redo. Vi har varit i kontakt med en kille, men han meddelade att han inte kunde.
Vi söker någon seriös med mycket erfarenhet. Vi har en bra budget och vill börja så snart som möjligt med videon.
Tack på förhand!
-
By Robol
Hallå. Jag har lite frågor som jag hoppas att någon vänlig själ kan svara på.
När det kommer till inspelning så är jag en nybörjare.
Jag köpte precis en rme babyface pro, då jag vill spela in gitarr (torrt) och sen använda plugins för att fixa till ljudet efteråt. Jag tänkte använda mig av Reaper eftersom det verkar enklast.
Min första fråga är, ska jag använda IN 3 eller IN 4 på mitt ljudinterface för gitarren? Är det någon skillnad?
2: Är det ASIO -> ASIO Fireface USB jag ska välja i Reaper? Vilka inputs isåfall? I totalmix FX kan jag se att den har kontakt med gitarren, men jag får inte det att fungera i Reaper. Antagligen har jag inte ställt in allt rätt..
3: Jag har ett par studiomonitorer (Samson MediaOne 4a) med RCA. Fungerar "RCA till XLR-hane dubbel" till att få ljud i dom?
-
-
Veckans populäraste ämnen
-
Senaste låtarna
-
Free
-
Free
-
Free
-