Jump to content
Annons

Använda XLR eller Cat5 för längre midi-distanser?


red_house_painter

Recommended Posts

Har lite svårt att placera detta ämne någonstans så jag kör här då detta främst används live.

 

Jag skulle behöva skicka/ta emot midisignal på ca 15m. Ibland mindre men i värsta fall längre... (15m, vilket är lite av brytpunkten innan man kan tappa signal och få latency...)

Både CTP och JL Cooper gör varianter för att ha korta midi-distanser mellan deras MASTER och SLAVE boxar. Och däremellan förlänga med XLR.

Sedan gör Kenton en variant med cat5 som är bra mycket billigare! Vi pratar ändå 6000kr för en XLR (läs balanserad linje..) mot en 1500kr Cat5 lösning?

 

Är enda fördelen med detta att XLR kan gå hur som helst och jag kan använda stageboxar för att snygg upp scen från extra långa sladdar eller finns det fler fördelar?

Midisolutions har en Power adapter som man kan ha i båda ändarna för att förstärka midisignalen. Och denna lösning har jag isåfall bara tänkt ha som reserv där jag kan använda 10m midi-sladd då jag helst inte vill köra en längre...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...