Jump to content
Annons

Vad får ni för känsla...


Jallz

Recommended Posts

Tjena,

Fått otroligt många Goa meddelanden utanför här men även i PM på denna sida om att jag slutade post:a mina låtar här, tack alla ni! Jag fortsätter och ignorerar spydiga kommentarer. Även tack till alla som gett feedback genom gångerna!

OBS: låten finns bara på Spotify så har du ej det är det helt OK att inte lyssna eller tycka till!  

Denna gången blir mycket annorlunda. Kritik på låten är välkommen men jag skulle vilja få en annan typ av respons som är viktigt för mig artist:

Vad får ni för känsla av denna låten "2018 (this year)" min ambition var att skapa en låt med Good feeling som taggar till över 2018, även ge folk lite mer lycka till det nya året och en känsla av framgång! Lyssna nedan och ge gärna era KÄNSLOR! (Blir låten 30 sekunder så sök upp den inne på Spotify)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ackordgången känns väldigt "youtube happy woodworking diy inspiration" i introt och mellanspel.
Bättre prodd annars än de förra, lite mer variation och inte för mycket reverbsvans..

För mig personligen associerar jag inte trap lågbas osv som positiv pepp, mer aggresivitet, så funkar inte för mig, men om jag älskade genren i stort kanske det hade funkat

Good job!!


 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det! Det här som ligger precis i gränslandet av melodiös musik och hiphop träffar mig någonstans. Personligen hade jag tyckt det varit spännande att höra hur det låtit om man drar det ytterligare ett snäpp, tex genom att bryta ackorden i vissa lägen (med en annan ton i bas än själva ackordet). Men bra jobbat! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar denna mycket mer än den senaste jag hörde på. Mer variation och generellt positivare atmosfär. Fortfarande inte i min smak genremässigt, men fullt lyssningsbar. 🙂

Om jag ska försöka mig på någon "kritik" får det bli att jag tycker du ska jobba ännu mer med uppbyggnaden. Jag är inte så stort fan av att det liksom kör på med samma ackordvändor genom hela låten. Testa att slänga in ett stick som bryter av någonstans, med andra melodier/ackord/beat. 

Men tycker totalt sett det är gott jobbat. Bra produktion och mix.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Denna gången blir mycket annorlunda. Kritik på låten är välkommen men jag skulle vilja få en annan typ av respons som är viktigt för mig artist:" skriver du. När man lägger upp sina låtar på ett sånt här forum får man liksom ta det som det kommer.

Jag har försökt att ge vettig kritik tidigare, men nu har jag tröttnat.

Du gör ett arrogant intryck.

Link to comment
Dela på andra sajter

På 1/25/2018 på 15:56, Studio Ballong säger:

Du har alldeles för mycket lågbas. Alltså, från 70 hz och ner är det supermycket för mycket.

Tjena!

Okej, jag ska prata med han som mixar o mastrar mina låtar. Ingen alls koll på det tekniska tyvärr... men tack så mycket för reponsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

På 1/25/2018 på 16:13, Casperfren säger:

Ackordgången känns väldigt "youtube happy woodworking diy inspiration" i introt och mellanspel.
Bättre prodd annars än de förra, lite mer variation och inte för mycket reverbsvans..

För mig personligen associerar jag inte trap lågbas osv som positiv pepp, mer aggresivitet, så funkar inte för mig, men om jag älskade genren i stort kanske det hade funkat

Good job!!


 

Kul att det är skillnad med reverb osv som många varit inne på! Ritkigt bra! Men ja, jag kan väl jobba lite mer med variationen även om det blivit bättre...

Tackj så hjärtligt casper!!

Link to comment
Dela på andra sajter

På 1/25/2018 på 19:32, Emelie Gabriella säger:

Jag gillar det! Det här som ligger precis i gränslandet av melodiös musik och hiphop träffar mig någonstans. Personligen hade jag tyckt det varit spännande att höra hur det låtit om man drar det ytterligare ett snäpp, tex genom att bryta ackorden i vissa lägen (med en annan ton i bas än själva ackordet). Men bra jobbat! 

RIktigt kul att du gillar det!! Jo jag kan hålla med, och testa tycker jag alltid man ska göra, får experimentera liiite mer iframtiden tills slutresultatet släpps!

 

Tackar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

På 1/26/2018 på 10:02, BDBergius säger:

Gillar denna mycket mer än den senaste jag hörde på. Mer variation och generellt positivare atmosfär. Fortfarande inte i min smak genremässigt, men fullt lyssningsbar. 🙂

Om jag ska försöka mig på någon "kritik" får det bli att jag tycker du ska jobba ännu mer med uppbyggnaden. Jag är inte så stort fan av att det liksom kör på med samma ackordvändor genom hela låten. Testa att slänga in ett stick som bryter av någonstans, med andra melodier/ackord/beat. 

Men tycker totalt sett det är gott jobbat. Bra produktion och mix.

 

Kul att du gillar denna mer än de andra! Den är ju liiite mer good vibes kanske än de andra och lite längre från just "HIPHOP" 🙂

Förstår vad du menar, personligen kan jag känna så efter att ha lyssnat ett par gånger, att den är väldigt enformig på det sättet att den går likadant genom hela. Jag försökte göra det lite mer spännande med harmonier i slutet på sista refrängen till exempel men får jobba mer på detta!!

Tack så hjärtligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

På 1/26/2018 på 21:16, Vesuvius säger:

"Denna gången blir mycket annorlunda. Kritik på låten är välkommen men jag skulle vilja få en annan typ av respons som är viktigt för mig artist:" skriver du. När man lägger upp sina låtar på ett sånt här forum får man liksom ta det som det kommer.

Jag har försökt att ge vettig kritik tidigare, men nu har jag tröttnat.

Du gör ett arrogant intryck.

Absolut får man ta det som det kommer. Men om du läser det du själv skriver så säger jag uttryckligen "Kritik på låten är välkommen MEN...". Det jag gjorde var att sträcka ut handen för att få folks känslor som konsument/lyssnare och inte just kritiker även om jag också söker kritik på låten så klart.

Jag tror personligen att man som artist/producent eller liknande är riktigt duktig på att hitta förbättrings- och utvecklingsmöjligheter när man lyssnar på andras arbete, det välkomnade jag också.

Men skillnaden denna gången var som sagt att få känslor från de som lyssnar, alltså att du lyssnar från ett konsumentperspektiv och inte jobbar på låten själv. Mycket nöjd av de svar jag fått hitills!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...