Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
2 minuter sedan, slejnard säger:

Kanske sjunga i lägre ton på reffen? Mer likt den engelska versionen?

Jag tycker att din röst låter bättre i ett lägre register. Det blir lite "gnälligt" i brist på ett bättre ord i det högre. Däremot funkar det bra för stämsång tycker jag.

Du får lägga upp olika versioner  parallellt så att vi kan rösta på vilken som låter bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, Vesuvius säger:

Jag tycker att din röst låter bättre i ett lägre register. Det blir lite "gnälligt" i brist på ett bättre ord i det högre. Däremot funkar det bra för stämsång tycker jag.

Du får lägga upp olika versioner  parallellt så att vi kan rösta på vilken som låter bäst.

Tack för feedback! Ska ha kvar den och lägga en mörkare melodi som förlagan ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna känns lite svajjig. Undrar om trummorna ska spelas mer rakt på... på någe vis. Nu känns det som han gör det lite för invecklat för sig. Svänget finns inte riktigt där just nu tycker jag.  Gitarrerna känns bra. 

Joxa på med lite mer med rakt-på känslan om du förstår hur jag menar. 

Det är så jag skulle göra iallafall!

Men i överlag låter det bra tycker jag. Det går framåt med mixandet märker jag. 

Kul!

Kaffe på det?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack neosus! Trummorna är äkta vara och blir svåra att ta om. Tror jag valde det svajigaste partiet helt omedvetet med snutten där. Kanske kan lägga nån percussion för att stötta upp just där det svajar? Kul att du tycker att mixandet går framåt. Försöker att inte använda så mkt kompressor o EQ i onödan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, slejnard säger:

Tack neosus! Trummorna är äkta vara och blir svåra att ta om. Tror jag valde det svajigaste partiet helt omedvetet med snutten där. Kanske kan lägga nån percussion för att stötta upp just där det svajar? Kul att du tycker att mixandet går framåt. Försöker att inte använda så mkt kompressor o EQ i onödan. 

Är det helt givet att livetrummorna du spelat in är bättre än dom du kan få ut ur pluggarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...