Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
3 timmar sedan, ewroL säger:

Ja men jag är lur på att de bästa sångdivorna vet att tungan är allt. central.

 

Jag skulle säga att man ska spänna tungan uppåt och bakåt i munnen i en cirkel så mycket man bara kan, det gör inget om det gör ont (ungefär som tandskötarna säger till lågstadieeleverna att det gör inget om det börjar blöda i tandköttet när du borstar tänderna). Man börjar i tungroten.
"gömma" tungan från tonen, som man ska "hoppa" fram/ut. Gärna prova skrika. Det är såhär på något sätt divorna har styrka att sjunga ut dem där mastodonta tonerna. Genom en tungstyrka, en medfödd begåvning. Har man inte den medfödd så är detta sättet. Enligt jag då. Push it out through tounge strength.

Rösten "lär sig" vart den varit nu. Det här är ju en övning. Att hålla tungan fixerad när man ska prestera live eller så är ju svårt.

Stämbanden sitter ju i tungans rot. Så vem vet vad man bökar med här... kanske nåt bra.

Tungan styr resonansen i munhålan. Jag brukar hålla på med rösten ensam hemma och utomhus på cykel.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, Vesuvius säger:

Det klassiska endagsloppet i cykel, Paris-Roubaix, går i dag med start 11.00 på Eurosport.

Långa sträckor av loppet går på gamla smala vägar belagda med gatsten, vilket gör det svårkört.

Frågan är ju om de kommer kasta gatsten, kpd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...