Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

De flesta av mina album finns nu också på Deezer har Distrokid meddelat. Nu väntar jag bara på att pengarna skall börja rulla in.

 

Najz.

 

KPD!!!

 

Föreläsning i eftermiddag om värdegrunden. ÄNNU MER KPD KPD!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
10 minuter sedan, Vesuvius säger:

Fy fan.

Jag laddade med kakor och kex till kofikat idag. Värdegrunden kräver dessa kakor. Sockerchocka  förr att överleva...

 

Skolans stolta har gått på värdegrund och börjat sjunka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gamla dator börjar låta, så jag tycker det vore bra att fixa nåt annat. Måste komma så billigt undan som möjligt. Vad tror ni om denna? Den har betydligt bättre specifikationer än min på alla punkter trots att den är kompakt. Behöver bara nåt som jag kan köra Cubase och liknande med, och det går med den jag har.

https://www.blocket.se/stockholm/HP_PRO_6300___All_In_One___21_5__78519923.htm?ca=11&w=3

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite dålig tycker jag den där datorn är... Och lite dyr för den specifikationen...

När man ska köpa en dator brukar jag tänka "inte det billigaste, men ett steg uppåt, snäppet bättre" - och det har funkat... alltså en tusenlapp extra...

På returbutiken i Umeå säljer dem begagnade datorer billigt och det slår  den du har länkat på blocket.

Redigerat av ewroL
Link to comment
Dela på andra sajter

Processorn är en gammal generation oavsett vad det står om "GHZ", och hårddisken bör vara SSD-disk (så köp det som en uppgradering!) - då märker man en avsevärd prestandaökning. (se till att SSD-disken är den primära, där windows är installerat)

Redigerat av ewroL
Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, ewroL säger:

Processorn är en gammal generation oavsett vad det står om "GHZ", och hårddisken bör vara SSD-disk (så köp det som en uppgradering!) - då märker man en avsevärd prestandaökning. (se till att SSD-disken är den primära, där windows är installerat)

OK. Kan man köra 64-bitarsprogram på den här datorn tror du?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, Vesuvius säger:

OK. Kan man köra 64-bitarsprogram på den här datorn tror du?

Ja.
Tror 64-bit kom för att stödja Ram-minne när det börjar vid 4 GB. Och denna har 8 GB.

Minns inte helt men det ska stämma.

Redigerat av ewroL
Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, Dark Of Light säger:

Ja fan diktatorerna var roligare förr. Lite mer mane`r, excentriker. Inte bara folkmord, hota runt och svälta ut sina egna medborgare utan showmanship. Affe var knepig men Idi Amin... där hade vi en riktig knäppgök. Diktatorernas Liberace. Alla dräkter och svulstigt kroppsspråk.

Jo, det var en lirare det...

Citat

I myself consider myself the most powerful figure in the world.

 

Citat

Although some people felt Adolf Hitler was bad, he was a great
man and a real conqueror whose name would never be forgotten

Oi, Idi! Define "some people", would ya? 😄

"Oi, Idi" var nog inte precis så som han själv tyckte att han skulle tilltalas men fan, även den mest verklighetsinkompatible diktatorn måste ju ha insett att det vore att kräva lite väl mycket om människor förväntades titulera honom...

Citat

His Excellency President for Life, Field Marshal Al Hadji Doctor Idi Amin, VC, DSO, MC, Lord of All the Beasts of the Earth and Fishes of the Sea, and Conqueror of the British Empire in Africa in General and Uganda in Particular.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, Vesuvius säger:

Vilka är det du citerar?

Vad tycker du om den där datorn jag funderar på att köpa?

Samtliga citat från Idi "fötterna på jorden" Amin.

Om datorn;
En i3:a skulle jag aldrig släppa in i mitt hem, men det är jag det.

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu, Vesuvius säger:

Var får man tag på nåt bra billigt då?

Det vet jag faktiskt inte om man får... Jag är nog lite småkräsen vid datorköp så jag vet inte om jag är rätt person att ge råd i prisklassen (mitt grafikkort kostar mer än den där datorn exempelvis, och då är det ändå typ ett grafikkort i mellanskiktet). Mina råd i prisklassen innebär nämligen att det kräver så många "justeringar" att det i praktiken blir en helt annan prisklass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...