Jump to content
Annons

Längre "vägg" för att få fler inlägg här...


Guitar Nilsson

Recommended Posts

En förbättning här vore om "huvudväggen" med trådar hade många fler trådar. I dag är det bara nio olika trådar. Lätt att de flesta inte finner nån av dom intressant och klickar sig vidare fånerierna på Facebook. Jag är stupsäker att om "väggen hade minst 30 trådar synliga skulle inläggen o svaren öka drastiskt. Har påpekat samma grej minst en gång förut, men antagligen meninglöst. För ganska länge sen var det nog åtminstone 20 trådar man kunde se på huvudsidan. Enormt mkt smartare än att efterhand ta bort dom.

 

woop woop

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Det vore bra om det kunde fixas tillbaka att man kom in igen på samma sida/sidor där man var senast. Nu klickade jag på senaste prylarna till studion och kommer bara till första sidan och högst upp som man gör på allt här nu. 😏

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, att INTE behöva gräva i olika kategorier. På öppningssidan borde man se alla typ 30 av de sista trådarna som nån skrivit i. Nu när det är bara nio trådar som syns är det stor chans att en nystartad tråd hasar neråt fort och aldrig får nåt svar. Då lessnar man på att skriva här.

Link to comment
Dela på andra sajter

under tiden:

Det finns en "senast uppdaterade"-länk (bredvid "markera som läst") med en sådan lista.

Där finns även möjligheten att komma till senaste inlägget om du har den listan (klicka på punkten/bollen om den står framför rubriken)

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Men orka alltså. Det ska ske automatiskt utan att behövas hålla på att klickas hit och dit.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

På 2017-12-19 på 11:03, Die Hard säger:

Nu blev förstasidan lika långt som mitt skägg. Hoppas inte att det skalas ned till bara nio inlägg igen när jag rakat mig.😕

Jag vet inte varför, men jag har känslan av inom musik o ljudvärlden påpeka det helt uppenbara är fullständigt meninglöst. Alla här i forumet är trevliga bra människor, speciellt de som driver en sån här för oss fin sajt, musiker öht. Men ändå, någon ändring till bättre med en längre kommer av nån väldigt märklig anledning ALDRIG att ske. Blir det nån förändring så kortas  väl väggen ner i stället.

Var på en konsert igår där en sångerska som är skitbra på att sjunga körde en hel konsert med nyskrivna svenska låtar med tonvikten på texterna. Svindyrt PA, ganska bra akusik i den gamla Teatern. Men av sången hördes som vanligt inte ett jävla ord. Man kunde knappt höra vad hon sa i mellansnacken när bandet var tyst. Ljudet i micken var så jävla fult att jag inte kan fatta hur det är möjligt med helt jävla nya värsting PA grejer. Och högt som satan, ett lågbasbuller med sångens skitljud väldigt svagt i förhållande till resten. Tänk er att ni boostar 250 all vad det gär, gröper ur vid 3 khz o gasar igen där ovan på en tjejröst. Jag känner ljudkillen, en extremt trevlig kille som jobbar typ dagligen med PA-ljud. Men att försöka ens antyda nåt om hur otroligt illa det låter känns typ lika meningslöst som att påpeka det är med för kort vägg här. Det kommer aldrig att bli bättre. Sämre ändå är möjligt, men inte bättre. Hur kan det vara så?

 

Med vänlig hälsning, Svartsynth Realist 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jävlar. Sist jag tittade var det lika kort. Nu får jag skämmas lite, tänkte försöka provocera lite extra en sista gång. 🙂

Är man för diskret försvinner man i mediebruset. Men vad härligt ändårå... Nu ska jag själv försöka hitta på nåt nytt ämne att nöta om. Har väl nån fundering om live sångmickar på g.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
22 timmar sedan, Guitar Nilsson säger:

Jag vet inte varför, men jag har känslan av inom musik o ljudvärlden påpeka det helt uppenbara är fullständigt meninglöst. Alla här i forumet är trevliga bra människor, speciellt de som driver en sån här för oss fin sajt, musiker öht. Men ändå, någon ändring till bättre med en längre kommer av nån väldigt märklig anledning ALDRIG att ske. Blir det nån förändring så kortas  väl väggen ner i stället.

Var på en konsert igår där en sångerska som är skitbra på att sjunga körde en hel konsert med nyskrivna svenska låtar med tonvikten på texterna. Svindyrt PA, ganska bra akusik i den gamla Teatern. Men av sången hördes som vanligt inte ett jävla ord. Man kunde knappt höra vad hon sa i mellansnacken när bandet var tyst. Ljudet i micken var så jävla fult att jag inte kan fatta hur det är möjligt med helt jävla nya värsting PA grejer. Och högt som satan, ett lågbasbuller med sångens skitljud väldigt svagt i förhållande till resten. Tänk er att ni boostar 250 all vad det gär, gröper ur vid 3 khz o gasar igen där ovan på en tjejröst. Jag känner ljudkillen, en extremt trevlig kille som jobbar typ dagligen med PA-ljud. Men att försöka ens antyda nåt om hur otroligt illa det låter känns typ lika meningslöst som att påpeka det är med för kort vägg här. Det kommer aldrig att bli bättre. Sämre ändå är möjligt, men inte bättre. Hur kan det vara så?

 

Med vänlig hälsning, Svartsynth Realist 

Ja det har ju visat sig att ändra förstasidan gick lätt när fler påpekade om det. Vore det lika lätt fixa till det med lokala livemixaren så hade vi inte behövt stå ut med alla skitljud på spelningar på spelningar. De lokala livemixarna är en hög sopor. De är totalt värdelösa på vad de gör och de däremot kommer aldrig åstadkomma någon förändring. De blir aldrig bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, Die Hard säger:

Ja det har ju visat sig att ändra förstasidan gick lätt när fler påpekade om det. Vore det lika lätt fixa till det med lokala livemixaren så hade vi inte behövt stå ut med alla skitljud på spelningar på spelningar. De lokala livemixarna är en hög sopor. De är totalt värdelösa på vad de gör och de däremot kommer aldrig åstadkomma någon förändring. De blir aldrig bra.

De finns de som är bra med. Men många verkar helt ointresserade av det de håller på med. Märkligt. Man borde åtminstone se till så sångsolistens mick låter bra och ev skita i allt annat. Men just sången verkar inte existera i hjärna på somliga ljudtekniker. Hjärnceller räcker till kaggens volymregel. Sen den knuffats upp på max tar det slut helt i hjärnan.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2017-12-20 på 17:29, Vesuvius säger:

Men det här med begränsning i medlemsbeskrivningen tycks inte funka än.

Vad är det man ska beskriva där? Hattstorleken? Jag har svällt sågspån så mitt hattstorlek är 62. Alla fina Cylinderhattar på loppisar är typ 56. 😉

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
1 timme sedan, Guitar Nilsson säger:

Vad är det man ska beskriva där? Hattstorleken? Jag har svällt sågspån så mitt hattstorlek är 62. Alla fina Cylinderhattar på loppisar är typ 56. 😉

 

Köp en sombrero så är allt löst. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...