Jump to content
Annons

Cubase 9.5 updates


pme (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • 2 månader senare...
pme (oregistrerad)

9.5.20 ute nu. Verkar vara ganska mycket stabilitetsfixar men inte speciellt mycket annat. Softube integrationen verkar få vänta ett tag till...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...
På 2018-05-22 på 19:23, pme säger:

Så var det dags för 9.5.30.  Inget direkt nytt, men 10 tal bug fixar.

När vi är inne på buggar...

Har ni också dessa problem:

1. När man öppnar projekt så "glömmer" Cubase ibland vad som varit Mutat och inte (speciellt för vissa VST/effekter)?
2. Att hoppa mellan Mute och Solo för många kanaler och grupper ger olika resultat, dvs om jag solar en grupp och sen "av-solar" så kommer jag inte alltid till utgångsläget (verkar bara gälla vissa projekt).
3. När man zoomar djup så går det inte smidigt att scrolla i sidled oavsett inställning för musen i själva Windows så hoppa Cubase alldeles för mycket om man tex scrollar i sidled.

 

Eller, är det några inställningar jag missuppfattat?

 

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
35 minuter sedan, ONSatan säger:

När vi är inne på buggar...

Har ni också dessa problem:

1. När man öppnar projekt så "glömmer" Cubase ibland vad som varit Mutat och inte (speciellt för vissa VST/effekter)?
2. Att hoppa mellan Mute och Solo för många kanaler och grupper ger olika resultat, dvs om jag solar en grupp och sen "av-solar" så kommer jag inte alltid till utgångsläget (verkar bara gälla vissa projekt).
3. När man zoomar djup så går det inte smidigt att scrolla i sidled oavsett inställning för musen i själva Windows så hoppa Cubase alldeles för mycket om man tex scrollar i sidled.

 

Eller, är det några inställningar jag missuppfattat?

 

Cheers

Zoomfunktionen har jag retat mig på länge nu. Den var bra i 8:an men sen de bestämde sig för att göra det till bara ett streck så har det bara blivit sämre. Antingen blir det allt för lätt för smått eller för stort. Både i sidled och höjd. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, oioioi säger:

Min Cubase är mer än bara glömsk, snarare alzheimer... (Fast jag kör version 6.5.)

Känns jävligt "riskigt" att man sitter där och tycker, "f-n, det här börjar nog arta sig". Sparar.
Dagen efter när man öppnar projektet så "helvete vad det låter dovt??!". Börjar ratta runt och nån timme senare så hittar man en EQ som INTE skulle varit aktiverad.... (/(%/¤%¤#&%/&(!!!

MVH

/Cheers

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, Die Hard säger:

Zoomfunktionen har jag retat mig på länge nu. Den var bra i 8:an men sen de bestämde sig för att göra det till bara ett streck så har det bara blivit sämre. Antingen blir det allt för lätt för smått eller för stort. Både i sidled och höjd. 😠

Känns som en jäkligt onödig begränsning! Var helt övertygad om att det gick att fixa via tex "properties" men jag hittar ingenting som påverkar. En box där man kan fixa så att "Scroll-hastighet beror på zoomdjup" hade varit guld värd (och knappast svårt att fixa).

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Appropå bugg så hände förra veckan att jag öppnade ett projekt och hörde att trummorna knappt hördes och lät oprocessade och skulle ta itu med resten av mixen och japp, alla pluggarna vara borta från trummorna. Jo tur att man har bakupfiler. Hade inte varit roligt börja helt från början igen. Får hoppas att nya uppdateringen löst såna saker. Fan att Cubase alltid ska dras med massa buggar år efter år efter år...😠

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
6 timmar sedan, Die Hard säger:

Fan att Cubase alltid ska dras med massa buggar år efter år efter år...😠

Fungerade finfint för Bill Gates. Levererar man något som fungerar så vill folk inte köpa uppgraderingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
pme (oregistrerad)
1 timme sedan, Die Hard säger:

Så sent på året med uppdatering? Kanske inte blir någon 10:a i år då?

Det kommer nog en 10, skulle tro om en månad. Cubase är väl steinbergs största kassako så de pengarna tar de nog om de inte har fått något totalhaveri på utvecklingsavdelningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nja svårt tro att det skulle komma en 10:a snart. Varför skulle man släppa en uppdatering strax innan man släpper nästa version? Det går inte ihop. Att de de senare åren släppt en ny i nov-dec innebär inte automatiskt att de gör samma sak i år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danne Z (oregistrerad)
14 timmar sedan, Die Hard säger:

Nja svårt tro att det skulle komma en 10:a snart. Varför skulle man släppa en uppdatering strax innan man släpper nästa version? Det går inte ihop. Att de de senare åren släppt en ny i nov-dec innebär inte automatiskt att de gör samma sak i år.

Under alla år du härjat runt på studioforum har inga av dina konspiratoriska analyser slagit in. Det är viktigt att poängtera det.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, Die Hard säger:

Nja svårt tro att det skulle komma en 10:a snart. Varför skulle man släppa en uppdatering strax innan man släpper nästa version? Det går inte ihop. Att de de senare åren släppt en ny i nov-dec innebär inte automatiskt att de gör samma sak i år.

Suck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
6 timmar sedan, Danne Z säger:

Under alla år du härjat runt på studioforum har inga av dina konspiratoriska analyser slagit in. Det är viktigt att poängtera det.

Under alla år du härjat här med din kiss och bajsnivå har det inte varit någon annan du som brytt dig Fredrik. Spelar ingen roll vilket trollkonto du har. Det märks direkt när det är du. Menscertifiering här på forumet och du ville andra skulle diskutera det? Du slår alltid nya bottenrekord. Håll koll på dina bussar istället. 

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
2 timmar sedan, Neosus säger:

Det verkar som att det bara är strul med Cubase? E de de? 😕

Isåfall släpper jag tanken på att ge det en chans. Studio One verkar mer intressant. 

Det verkar variera en hel del. Men så verkar det vara även för ProTools, i alla fall native.  Steinberg har blivit väldigt japanskt och prioriterar inte bugfixande speciellt högt.  Mer blingbling som gör sig bra på youtube demos än att göra den rock solid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danne Z (oregistrerad)
2 timmar sedan, Die Hard säger:

Under alla år du härjat här med din kiss och bajsnivå har det inte varit någon annan du som brytt dig Fredrik. Spelar ingen roll vilket trollkonto du har. Det märks direkt när det är du. Menscertifiering här på forumet och du ville andra skulle diskutera det? Du slår alltid nya bottenrekord. Håll koll på dina bussar istället. 

Du är den mest osäkra människan på forumet. Du har stort behov av att andra tycker som du. När folk inte håller med dig rasar din självbild. Eftersom din uppblåsta självbild helt saknar grund blir du väldigt känslig för kritik. Du skulle behöva KBT(kognitiv beteendeterapi).

Förresten heter jag inte Fredrik. Du blandar nog ihop mig med någon annan kontroversiell person.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
På 2018-10-16 på 22:43, Die Hard säger:

Nja svårt tro att det skulle komma en 10:a snart. Varför skulle man släppa en uppdatering strax innan man släpper nästa version? Det går inte ihop. Att de de senare åren släppt en ny i nov-dec innebär inte automatiskt att de gör samma sak i år.

Nu är det nära förstår du. En del säger på onsdag. Men det är inte officiellt så vi får se om det stämmer. Snart i alla fall.

"Available soon"

https://www.steinberg.net/en/shop/buy_product/product/cubase-pro-10.html?fbclid=IwAR3nyQ-YG_7zF_7bZYPhZbYLwWQSMlyVEQaosjqp10JDwp5z_-Bb9BRti-I

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...