Jump to content
Annons

Vad är ni sugna på att handla på Black friday sale?


Casperfren

Recommended Posts

Annons

Jag har bara handlat tre saker. Och två av dom hade inte Black Friday-rea.
Slog till på Revoice Pro 3 som kör rea nu i nån vecka.
Sen köpte jag Toontrack SD3 Bob Rock's The Rock Foundry samt Sound Radix Auto-Align och ingen av de två körde nån rea!
Får se vad Slate kör för deal. Om han kan tänka sig att lätta på priset på FG-Stress...
Universal Audio släppe ju precis Empirical Labs EL8 Distressor och är säkert bättre än Slates FG-Stress.
Men Universal Audio försöker jag hålla mig undan så mkt det bara går. Snåla o dyra och gammal sunkig teknik!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Ny skärm till datorn.

 

Upplösning 1920 x 1200 tänkte jag mig, dvs lite högre än en vanlig HD-skärm.

 

EDIT: Hoppsan, såg först nu att tråden handlar om pluggar, ursäkta intrånget!

Redigerat av oioioi
pluggforumet
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
1 hour ago oioioi sa:

Ny skärm till datorn.

 

Upplösning 1920 x 1200 tänkte jag mig, dvs lite högre än en vanlig HD-skärm.

 

EDIT: Hoppsan, såg först nu att tråden handlar om pluggar, ursäkta intrånget!

Nä inget specifikt om pluggar. Kan ju vara vad som helst. I alla fall så nä skiter fullständigt i black friday. Ska inte köpa något alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago slejnard sa:

Också sugen på en ny skärm, 27" med hög upplösning. Kanske slår till om erbjudandet ges!

Vilken upplösning?

Jag måste dessutom skaffa ett grafikkort. Moderkortets inbyggda klarar bara upp till vanlig HD (1920×1080 .) Skulle gärna vilja ha mer än 24", men har inte plats för större i min mikroskopiska studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 hours ago KillwithSkill sa:

Jag har bara handlat tre saker. Och två av dom hade inte Black Friday-rea.
Slog till på Revoice Pro 3 som kör rea nu i nån vecka.
Sen köpte jag Toontrack SD3 Bob Rock's The Rock Foundry samt Sound Radix Auto-Align och ingen av de två körde nån rea!
Får se vad Slate kör för deal. Om han kan tänka sig att lätta på priset på FG-Stress...
Universal Audio släppe ju precis Empirical Labs EL8 Distressor och är säkert bättre än Slates FG-Stress.
Men Universal Audio försöker jag hålla mig undan så mkt det bara går. Snåla o dyra och gammal sunkig teknik!

Men satan vad uad låter bra, använder inte några andra pluggar längre, testade precis min distressor mot uad's herregud...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte precis Slate-Stress, sicken plugin!!! Hade väl helst velat ha rabatt på själva pluginen men man fick 1 year sub på alla hans pluggar med på köpet. Det är väl inga andra av hans pluggar jag är direkt intresserad av, då jag ägde VCC sedan innan men det är väl kul att testa då det är "gratis"

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago Die Hard sa:

 

 

Jag är toknöjd med slate-stress. Sen om UAD's är 0.10% bättre bryr inte jag mig om. Jag tycker ärligt att Slates låter som en riktig HW kompressor. Jag skulle aldrig personligen hoppa på UAD tåget förens de spolar deras skrattretande dåliga kort. Kul att köpa ett octo-kort för 10k plus som klarar typ 10 instancer av en ny plugin..

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
1 hour ago crillemannen sa:

 

Jag är toknöjd med slate-stress. Sen om UAD's är 0.10% bättre bryr inte jag mig om. Jag tycker ärligt att Slates låter som en riktig HW kompressor. Jag skulle aldrig personligen hoppa på UAD tåget förens de spolar deras skrattretande dåliga kort. Kul att köpa ett octo-kort för 10k plus som klarar typ 10 instancer av en ny plugin..

Hoppade av uad-träsket för länge sen och ångrar inte det. Pluggar som är dyrare än motsvande lika bra vst. Dyrare och dyrare kort som drar än mer för att man ska köpa än fler av deras dyrare kort. Nä tack gynnar inte hyenor. Med dagens PC som klarar så mycket idag behöver man inget dsp-kort

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har kvar mina två kort. Men jag köper heller inga nya pluggar OM det inte är nån specialare, nåt roligt.
Förbannat löjligt att Universal Audio ska vara så präktiga. Man måste köpa ett kort som kostar som en ny dator och kortet har kraft som en hundra del av den datorn. Sen pluggarna, som är riktigt jävla bra, är svindyra men inte heller unika. Det ser vi ju bara på Slate här i tråden. UA är inte heller ensamma om att även göra skitpluggar, likt många andra. Dessutom så kör dom ibland med fulspel. Lurar folk. Jag brukar få nån gång vart annat år ett we-miss-you-mail där man får nån jävla tröstkupon att handla för.

Nej fan! Jag är glad att det finns så mycket pluggtillverkare idag och dom flesta är riktigt bra och det pekar lite finger åt tomtarna på UA... Native is the shit!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...