Jump to content
Annons

Sångmikrofonen i Så mycket bättre?


maltonx

Recommended Posts

Annons
3 hours ago Danne Z sa:

SM58 är rn dynamisk mikrofon. SR40V är en condenser och bör istället jämföras med Shure Beta 87A, Shure KSM 9, Neumann KMS 205 eller Röde S1. Shure och Neumann har inte lyckats hålla nere brusnivån tillräckligt på sina handhållna condingar men det har däremot Röde lyckats med på sin S1. Den klarar också betydligt högre ljudtryck än Earthworks och kostar bara 1/3 av vad SR40V kostar.

Jag måste. nu köpa en Röde S1 när det framgår vad bra den är jämfört med konkurenterna. ?

Jag funderar själv på att köpa en mikrofon efter att den SM 58 jag haft i årtionden försvann i en flytt.Jag har funderat på en Prodpipe TT 1 som ska vara lika bra som en SM 58 till ett betydligt lägre pris.

Om man kan få ett betydligt bättre resultat med en Röde S1 kanske jag ska tänka om?

Jag ska förmodligen inte spela in något annat än sång, och har genom åren utvecklat en fullkomligt förkastlig teknik där jag spelar in sången med en handhållen mikrofon. Det är som det är, men det är viktigt för mig att jag kan spela in på detta sätt.

Frågan är om en Röde S1 är värd extrakostnaden på drygt 2 000 spänn för en hobbymusiker?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago Vesuvius sa:

Jag funderar själv på att köpa en mikrofon efter att den SM 58 jag haft i årtionden försvann i en flytt.Jag har funderat på en Prodpipe TT 1 som ska vara lika bra som en SM 58 till ett betydligt lägre pris.

Om man kan få ett betydligt bättre resultat med en Röde S1 kanske jag ska tänka om?

Jag ska förmodligen inte spela in något annat än sång, och har genom åren utvecklat en fullkomligt förkastlig teknik där jag spelar in sången med en handhållen mikrofon. Det är som det är, men det är viktigt för mig att jag kan spela in på detta sätt.

Frågan är om en Röde S1 är värd extrakostnaden på drygt 2 000 spänn för en hobbymusiker?

Klart du ska ha en bra mick! Kan den finnas billigt på Black Friday? Eller är allt det fakekopior numera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...