Jump to content

backup-program - vad rekommenderas?

laban1

Recommended Posts

Hej! Kommer inte överens med W10 filhistorik som verkar väldigt känsligt, tappar tråden mm. Som ett litet barn. Vad jag vill kunna göra är att göra BU på system och filer från olika hårdiskar SSD, ner på en extern stor HD. Jag har två st stora HD som jag växlar mellan och en av dessa tar jag till en annan lokal.

Problem uppkommer bl a när man ska byta disk och glömmer att först trycka "Sluta använda enheten" Jag tror i alla fall att det är detta. Då verkar det vara helt kört och man får börja om. (om du har lösning på det får du gärna höra av dig) Jag har även haft andra problem som till största delen rättat till sig nu.

Här hittade jag faktiskt via google precis det jag vill göra:
A local backup to at least two external hard drives. Have one hard drive connected to your computer and the other one away from the premises and swap them weekly.

Som sagt, någon som har tips som skulle kunna funka till min setup?
Tacksam för svar på detta !

Edited by laban1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By superwave
      Halloj,
      Har äntligen fått hem lite delar till min nya dator som jag kommer ha nere i studion
      dedikerad för musikskapande.
      Jag kan börja med specifikationer av datorn:
      Moderkort
      Gigabyte GA-X48-DS5 iX48 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket775 ATX
      Chassi
      Lian Li PC6070B Scandinavian Edition Aluminium Miditower Black ljuddämpat ATX without PSU/utan nätagg.
      Hårddiskar
      Western Digital Caviar XL WD6400AAKS 640GB 7200rpm 16MB SATA2
      Extern LaCiE 1 TB via USB
      Minnen
      OCZ nVidia SLI XTC 2x2048MB (tot. 4096MB) DDR2 PC2-6400 800MHz
      Nätaggregat
      Corsair HX Series PSU 520W 120mm Fan ATX2.2 20/24-pin 4/8-pins 12V Modular
      Processor
      Intel Core 2 QUAD Q9450 2.66GHz 12MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
      Medialäsare
      Pioneer DVR-215DBK DVD±RW Dual-Layer 20X BLACK Bulk SATA
      Grafikkort
      BFG GeForce 9600GT OC 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express
      De Firewire-portar som är inbyggda i moderkortet antar jag är skräp som alltid när det
      kommer till musikproduktion, så min tanke är att hitta ett sjysst Firewire-kort med Texas
      Instruments chipset. Men vilket skall jag ha? Har ni några tips? Jag har hört att man skall
      hålla sig borta från 800-kort och hålla sig till 400-kort?
      Det jag främst kommer köra via Firewire är mitt ljudkort vilket är ett TC Konnekt 8.
      Tacksam för svar!
    • By Eagleshieldbeatz
      Hej, jag behöver köpa en ny bärbar dator som ska användas till både musikproduktion och till att DJa med. Jag kör FL Studio och har inga planer på att byta så mac är uteslutet. Jag vill kunna köra alla tunga pluggar, typ Ozone, T-racks utan problem (för min nuvarande dator klarar inte av dessa) samt kunna köra Traktor med en S4-kontroll.
      Vad behöver jag?
    • By SHMETIFY
      Hej jag har en gammal imac från tidigt 2009 och skulle vilja använda den som en extra-skärm till min macbook pro. Jag har den nya macbook pron med retina display och har därför bara HDMI på denna, och min gamla iMac har bara mini displayport. Kommer det fungera att bara koppla ihop dem med denna kabel och sedan bara köra?
      http://www.dustinhome.se/product/5010660249/deltaco-mini-displayport-hdmi-ha-ha-audio-1m-white/
      Mycket tacksam för hjälp!
    • By Einar
      Tänkte kolla lite om det är nån som vet om det finns program till linux så man kan göra musik? Typ sequencerprogram hårddiskinspelning effekter mjukvarusynthar osv...
      Har scannat runt lite på nätet, men har inte riktigt hajjat om det finns, har givetvis sökt här på forumet också... 😆
    • By Winden
      (b)Moderkort 73€(/:)
      ASUS S754, K8T800 DDR400, SATA K8V-X
      (b)Processor 130€(/:)
      AMD ATHLON 64 2800+ BOX S754 NEWCASTLE
      (b)Chassi:(/:)
      COLORS-IT CO-8024-C34/400W 59€
      (😎
      RAM 93€(/B)
      Kingston 400MHZ DDR NON ECC CL 2.5 DIMM KINGSTON 93€
      Har inte råd med Socket 939, så 754 får duga.
      Räcker 512mb RAM?
      Är moderkortet bra, passar mina komponenter bra in i det?
      Har sökt runt på diverse sidor, läst recensioner osv. Men jag blir fan inte klok på nåt så jag tänkte fråga er om hjälp.
      Sen några frågor, planerar att köpa lite studiogrejer:
      Audiophile 24/96.
      Soundcraft Compact 4 - hur bra är den? Jämfört med med typ Behringer-mixers (de billiga).
      Kan man mixa med hifi-högtalare/högtalare? Jag har inte råd med monitorer helt enkelt.
      Mixer eller billig preamp, för-/nackdelar med mixer förutom att priset är lite högre? Typ Soundcraft Compact 4 vs. Behringer Mic200 eller nåt liknande.
      Hela kalaset blir rätt dyrt, fyfan.
      Ja förresten, hade mest tänkt spela in acapellas och sånt. Dvs. 1 kanal åt gången, eller vad det nu heter (jag kan inte sånt här men jag försöker iaf) och spela lite spel.
      Puss ha ett bra liv.
      Hm. Jag fick 256mb DDR333mhz av broder. Om jag köper 256mb till så blir det ju mycket billigare. Hur stor är skillnaden mellan 400 och 333? Har hört att AMD64 inte ska köras med 333mhz-RAM, att det går långsamt då. Stämmer det?
  • Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...