Jump to content
Annons

Soundtoys Little Plate reverb gratis.


Vesuvius

Recommended Posts

Detta reverb som inspirerats av EMT:s 140 plåtreverb kan fås gratis tom 22/11. Man måste, vad jag förstår, registrera ett konto hos Soundtoys, samt skaffa ett gratis iLok-konto. Ingen dongle nödvändig alltså. Priset för detta reverb ska tydligen vara 99 $.

Jag har själv inte testat pluggen. Om någon gör det kanske ni kan återkomma med vad ni tycker.

http://www.soundtoys.com/product/little-plate/

soundtoys-little-plate-730x349.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Tja, den låter väl ganska bra. Men den drar ganska mycket CPU och den är byggd som vst2.4 vilket gör att en den saknar moderniteter som gör att den fungerar smidigt i cubase. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Funkar utan problem i C9 för min del. Gratis, visst men går ju inte att krana till exakt som man vill. Så då släpps betalverisionen om typ 1-2 månader. Har mina behov täckta när det gäller reverb så blir inget köp för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu funkar det igen. Gött.
Anyhoo, Fick pluggen redan i förrgår & testade den ordentligt igår. Älskade den!!!  Hade absolut kunnat ge $99 för den, förväntade mig ärligt talat ingenting men pluggen visade sig sjukt användbar på ett sätt jag aldrig väntade mig av en plugg alls. Den har en detaljrikedom i ljudet samt ett liv som jag inte hört utanför VSS eller Altiverb innan. Och då har det ändå fördelen över Altiverb i det att denna pluggen faktiskt har en väldigt ostatisk algorithm.
Den är otroligt enkel; bara Decay Time, ingångsfilter, och Mix, samt nån form av Mod jag inte riktigt märker så stor skillnad på än så länge (kan bero på materialet åsså), men ärligt talat så är inte mina gamla fjäderreverb det minsta annorlunda. Förutom att de har fast utklingning, givetvis. Vill man filtrera LittlePlate så är det inte en dum idé att göra det via en effektbuss.
Mitt omdöme? 10/10, will wet myself again.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
20 hours ago Vesuvius sa:

Vad tycker du om det då? Är det värt 99 $?

Det här kanske inte var nåt vidare nyhetstips, eller?

Vad då 99$? Den är ju gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 hours ago Vesuvius sa:

Vad tycker du om det då? Är det värt 99 $?

Det här kanske inte var nåt vidare nyhetstips, eller?

1. Ja. Tveklöst.

2. Jodå, det var det absolut! Såna här tips är en av de bästa sakerna med hela sidan - just den här pluggen hade jag visserligen redan via en annan sida, men har fått flera giveaways via Studio som jag använder flitigt :-)
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nä man vill inte direkt starta om när man väl varit igång ett tag. Den är alltid seg i början datorn också så det vill man undvika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...