Jump to content
Annons

Trummor som i Röyksopp/Robyn?


KarinE

Recommended Posts

Hej!

Jag söker de hårda, balla trumljuden som Röyksopp/Robyn använder. Någon som har förslag på var man kan ladda ner/köpa liknande ljud (/mixa fram dem)? Funderar på att köpa Ezdrummer med Number one Hits, blev dock lite avtaggad av ljuddemosarna..

Mvh Karin

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

De har så många olika trumljud på låtarna. Nämn några låtar så blir det lättare att hjälpa dig.

Själv använder jag Reason plus lite egna samplingar. Det är inte ovanlöigt att  man blandar flera olika baskaggar eller trumljud för att hitta rätt stuk på trummorna. I dubstep genren finns det en hel del rätt hårda trummor, sök efter dubstep.

Sedan handlar det mycket om hur du processar trummorna. Effekter och sidechain mot resten av musiken påverkar soundet. Så det hjälper kanske inte alltid att ha rätt sampling utan man måste kanske göra lite till för att få det att låta som tex Röyksopp. 

Nedan har jag länkat till två stycken där jag använder de trumljud som finns i Reason med lite extra processning. Är det nåt sånt du söker tro?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...