Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Morsning.

Gjorde för första gången min helt egna multisamplade NN-XT patch,

Det funkade klockrent till jag ville spara och inkludera mina samplingar i patchen.

HU I H-VETE GÖR JAG?

Får ju inte skiten att spara mina samplingar i patchen. Han sparar ju bara inställnigarna.

Annons
Posted
Men seriöst nån borde kunna svara lite snabbt?

jag sökte i MANUALEN efter patch, och vips. när du markerat samplern kan du välja export patch under file. det borde vara rätt.

Jasså?? Ska prova omedelbums. Tackar =).

Posted
Men seriöst nån borde kunna svara lite snabbt?

jag sökte i MANUALEN efter patch, och vips. när du markerat samplern kan du välja export patch under file. det borde vara rätt.

Jasså?? Ska prova omedelbums. Tackar =).

hm.. nja det verkar bara vara som att "save patch". Hmm vi får väl lita på Pluffo..

Posted
Får ju inte skiten att spara mina samplingar i patchen. Han sparar ju bara inställnigarna.

Ja, när du programmerar en patch på t.ex. en Akai S5000 så sparas en presetfil och en wav-fil. Likadant är det med patchar i mjukvaruvärlden. Halion har fxp + wav och så vidare...

Vad är problemet att du har separata filer?? Det skulle ju bara vara värdelöst om man programmerade 50 variationer på ett ljud och samplingen skulle bakas in i patchen varje gång...

Posted

Ja, när du programmerar en patch på t.ex. en Akai S5000 så sparas en presetfil och en wav-fil. Likadant är det med patchar i mjukvaruvärlden. Halion har fxp + wav och så vidare...

Vad är problemet att du har separata filer?? Det skulle ju bara vara värdelöst om man programmerade 50 variationer på ett ljud och samplingen skulle bakas in i patchen varje gång...

Alttid trott att samplingarna är inbakade i Patchfilen men misstog mig. Vore smidigt dock att slippa mappa varenda jävla sampling.