Jump to content
Annons

Cubase 8 startar inte på Windows 7


maraudervideo

Recommended Posts

Har funkat perfekt innan, nu lyser bara ikonen i taskbaren i 5 sekunder sen så dör den. Ingen process i taskmanagern, och ingen plugin som verkar förstöra heller. Cubase har fungerat felfritt den senaste veckan, bara idag det krånglat.

Någon som vet vad problemet är?

Tack på förhand!

Redigerat av maraudervideo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Du behöver nog titta i logfilen för cubase. Vart den hamnar i windows vet jag inte men i OSX skapas det en logfil med crash info. Man kan också starta cubase från en cmd och då får man information var det skiter sig. Förmodligen är den någon plugin som trilskas i alla fall. Leta rätt på denna logfil så blir det nog lättare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver nog titta i logfilen för cubase. Vart den hamnar i windows vet jag inte men i OSX skapas det en logfil med crash info. Man kan också starta cubase från en cmd och då får man information var det skiter sig. Förmodligen är den någon plugin som trilskas i alla fall. Leta rätt på denna logfil så blir det nog lättare.

Den kraschar inte, den vägrar bara starta upp.

Kör Cubase i kompatibilitetsläge för Win XP sp3.

Finns inte möjlighet att köra det i kompabilitetsläge för någon Windows XP-version. Däremot har Cubase funkat felfritt den senaste veckan, bara nu det krånglar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bättre att du frågar hur man ändrar programmets kompatibilitetsläge i win7 när du inte vet istället för att påstå att den möjligheten inte finns. Annars framstår du bara som prestigefylld och ingen vill hjälpa dig.

Det är inte min avsikt att låta dryg. Jag vet såklart hur man gör det, men det finns ej möjlighet att ställa in Windows XP SP3 :

https://i.imgur.com/sfkxtsl.png

Redigerat av maraudervideo
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag har aldrig kört Cubase 8. Men när program vägrar starta i Win 7 brukar lösningen vara att ändra kompatibilitetsläget. Det har alltid funkat för mig.

Cubase 8 är inte supportat på Win XP. Vore konstigt om det gick igång i XP comp läge. Men konstigare saker har hänt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...