Jump to content
Annons

Era låtar på Spotify?


Gäst

Recommended Posts

Annons
  • 3 månader senare...

Släppt 3 låtar på Spotify 2018, 2 av dem bara häromdagen.

Feedback är alltid välkommet men mest undrar jag vad man gör nu? Finns det några hemligheter till att få fler lyssningar? Vet att man kan med mycket tur hamna på Spotifys spellistor men då ska man ha satt release datum minst en vecka i förväg och detta upptäckte jag nu precis såklart.

Men alla tips välkomnas!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
4 timmar sedan, stajo säger:

Jag lägger också upp lite musik för att få ett avslut liksom så man känner sig färdig och kan gå vidare så att säga 🙂

 

 

Kul att få höra lite musik från dig igen, kör hårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev, spelade in, mixade och masterade 2 första låtarna (fråga mig inte varför artisten publicerade i Mono dock...): 

 

 

Skrev, spelade in, mixade och masterade samtliga instrumentaler (samma här, vissa låtar publicerades i mono...): 

(Gammalt projekt) Producent och mixing: 

 

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Det här är min senaste (från i somras).
Galet nöjd med omslaget och ganska nöjd med ljudet som funkar bra i mina skadade höron... (att forummedlemmar som tex Mixamannen mfl är med och pekar under mixprocessen hjälper mig grymt mycket)
Kan liksom inte spela mycket bättre så det får bli vad det blir. "Det är ju punk", liksom...

Är "periodare" vad gäller inspelning och får perioder där jag under en jäkligt intensiv period på några veckor spelar in och "avslutar" låtar som legat och skvalpat i bakhuvudet. Nu börjar bli dags igen! 
Följ gärna, även påtvingade/konstlade följare är bra för egot 🙂

 

 

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har haft uppehåll i inspelandet några år men 2019 började jag spela in lite låtar igen. Denna gång lyckades jag hålla mig inom en genre istället för att som tidigare byta genre vilt mellan låtarna. Det blev någon typ av hårdrock/metal eller som jag kallar det Radhus Metal eftersom det är inspelat i musikrummet i radhuset där jag bor. Det hela resulterade i ett album som nu är släppt på alla stora digitala plattformar via Amuse. 😀Lyssna gärna!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...