Jump to content
Annons

Hjälp med piano varumärken


ArshiaEn

Recommended Posts

Hallå. Jag behöver din experthjälp. Jag är på väg att köpa ett piano, jag har hittat en på blocket, varumärket är London Bannerman, jag kunde inte hitta någon information om det över nätet. Jag vill köpa ett piano för att börja lära mig. Jag vill fråga dig om det. var är de byggda? har de bra ljud eller inte? Jag skulle vara glad om du gav mig information om detta varumärke. Jag kommer att vara tacksam om du också ger lite information om svenska varumärken (som malmsjö, nordiska, nylund, östlind och etc.)

Tack

Redigerat av ArshiaEn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Bra ljud eller inte? Det finns bara en som kan avgöra det och det är du själv. Alla tycker olika. Var de är byggda? Spelar det någon roll så länge man gillar ljudet i det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner du någon spm kan spela piano? Ta med den personen för att provspela.

Pianos skick kan variera en hel del. Med tanke på begagnade pianon knappt kostar något alls att köpa så är det dumt att skaffa ett som måste renoveras dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk åsså på att ett piano alltid måste stämmas efter flytt.

Jäpp. Så varför inte köpa ett digitalpiano i stället? Då kan man även spela med hörlurar så att omgivningen slipper ta del av ens övningar.

Är det inte så nu att även rätt skapliga akustiska pianon bortskänkes till den som bär bort dom? Folk vill inte betala för dessa instrument längre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...