Jump to content
Annons

[LÖST] Cubase problem med att ljudet lägger av


Studiotrailern

Recommended Posts

Annons
pme (oregistrerad)

Har Komplete Audio 6

Har precis installerat dom men men kanske borde installera om allt ?

 

Har du tankat ner dem från nätet så borde de vara färska. Vad har du för dator?

Har du flera grejer installerat på usb? Det är inte ovanligt att en del datorer

inte har tillräckligt med ström eller att man har för många usb enheter som drar mycket ström.

Link to comment
Dela på andra sajter

nej mitt nätagregat skall kara av allt ... har ett 750, hela datorn drar kanske 450W ... har Midi keybord, mus, tangentbord, skärm ljudkort ....

Skall inte vara något som drar för mycket på usb sidan, tror att det är någon inställning eller något liknande.... 

Annars får det bli mixcraft .... fan att inte cubase skall vara stabilt .... kanske skall avinstallera cubase eller liknande ... 

Vad tror härskapet ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det är knappast Cubase som är problemet. Har du kollat på NI's forum eller på nätet överlag om andra har samma problem med kortet? Har du kollat i enhetshanteraren så du inte har någon konflikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste tyvärr meddela att det var Cubase som var problemet .......

Avinstallerade Cubase och installerade det igen och då blev allt bra har suttit 2 timmar och grejjat och allt har flytit på bra .....

Kunde max sitta i 10-20 min innan det la av .... något var inte bra med installationen ..... 

Men nu funkar det prima tack för all hjälp (Svaren fick mig och tänka till vad jag borde göra)

Tackar 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...