Jump to content
Annons

Märkligt problem i Logic X


ZebTheCar

Recommended Posts

Hej!

Jag har fått ett oerhört märkligt problem med Logic X som jag aldrig haft förut (vad jag har märkt iaf).

Jobbat på en låt länge. Det låter som det ska i projektet när jag lyssnat, nu många gånger.

Nu skulle jag för första gången skicka låten till en vän för provlyssning så jag bouncade ner den. Det lät som det skulle vad jag kunde höra. Men så en bit in på en sångfras som börjar med "Took a ride in"... så blir det "ook a ride in"...

Alltså den klippte liksom av första mikrosekunderna. Inte så abrupt så att det hördes något klipp utan helt enkelt så att T:et inte hördes.

Mycket märkligt!

Testade att bara spara ned sången för att se hur det blir då. Samma sak även då.

Det ligger en Delay på sången. Där låter det som det ska. Alltså "took" och inte "ook" (vad nu ens det är för ett ord?!)

Är det någon som har en teori eller ledtråd vad som gör att det blir så här så uppskattar jag det mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du koll på att nivån på masterbussen ligger under nollan? Har du någon kompressor/limiter på masterbussen?

Jag tänker att om det är en peak (t.ex. en kick) precis vid "t" kan den maskera t:et om den bounce-ade versionen blir limiterad någonstans, antingen av en effekt eller vid mp3-kodningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du någon automation på sångspåret? När jag körde Logic 8 kunde det ibland hända att automationer flyttades en liten liten bit vid offline bounce jämfört med uppspelning av projektet eller realtime bounce. Har ännu inte märkt av det i Logic Pro X dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...