Jump to content
Annons

Toontrack Superior Drummer 3 - The Rock Foundry SDX


KillwithSkill

Recommended Posts

Gött! Det låter bra! 🙂

Känner du till Diztord? Rätt kul att lyssna på.

Deras videokanal https://www.youtube.com/user/diztord/videos

Spotify: https://open.spotify.com/artist/5SJq66zDtu35BkIiHnvv70

Min favvo är den här. Thomas Vikström sjunger in i helvete gött!

Verkar vara lite samma grej som man gör nu för tiden. Man är inte ett fullt band utan meckar ihop nåt kul och  så blir det en låt och man släpper det på spotify.

Jo, men förhoppningsvis spelar man själv. Eller har man ett trumprogram som spelar trummor, ett basprogram som spelar bas och ett gitarrprogram som spelar gitarr?

Varför inte köpa in sig på Band-In-A-Box direkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, det är detta som är Columbi ägg. Ungefär min setup när jag lirar in åt oss eller åt andra klienter f.ö. Med skillnaden att jag kör Yamaha DTX900 med lite fler pukor och cymbaler. Aldrig varit ett fan av mesh heads. Föredrar TCS. Men som sagt – blir intressant att se hur Toontracks implementerade "advanced e-drum features" ter sig i praktiken. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Die Hard (oregistrerad)

Nu är det bara 6 dagar kvar innan 3:an släpps. Gissar på att TTs hemsida kommer att krascha av alla nedladdningar så blir nog till att vänta minst en vecka innan jag tankar hem. Man vill inte heller att det ska ta en hel dag bara för att ned allt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Sidan ligger nere. Som sagt var som jag sa tidigare kommer sidan att krascha av alla nedladdningar. Kanske till helgen eller så kommer jag hämta hem den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva sidan toontrack dot com går skitsegt Men deras server där programmet ligger så går det fort. Jag laddade ner i 30-35 MB/s
(300Mbit-lina)
Finns ett knep att komma förbi deras sega sida:
Köp programmet någon annanstans. Jag köpte på 4sound och fick mail rätt snabbt från Luthman med ett serial#
OBS kolla så att det mailet inte hamnat i skräpkorgen för mail från Luthman har en tendens att hamna där.
Ni som har toontracks produkter sen tidigare kan starta då upp programmet Toontrack Product Manager som ni bör ha installerat på datorn sen tidigare. Där går ni in och registrerar en ny produkt. Klistra in er serial# så kommer SD3 att synas och då är det bara att ladda ner.

Har testat det lite grann och det låter riktigt bra MEN kräver sitt kranande. Och vill man ha mkt mic bleed så var bered på att det sticker iväg mot en 8GB i ramminnet.



 

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jaha okej tack för det tipset kws.Ser på 4sound att det är en hundring billigare än gå genom TT. Får bli i morgon. Lite väl sent för det nu. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat det lite grann och det låter riktigt bra MEN kräver sitt kranande. Och vill man ha mkt mic bleed så var bered på att det sticker iväg mot en 8GB i ramminnet.

8 GB RAM!?! Jag har bara 16 GB på min dator. Ska man behöva köpa mer RAM också...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn i bussen nu...  klart att det fungerar med 16 GB ramminne. MEN som jag skrev så OM man vill ha mycket mic bleed så bör man vara beredd på att det drar iväg så in i helvete med ramminnet. Samt om man vill ha mkt rumsklang så det drar även det iväg.
Annars så ligger det på mellan 1Gb till 2.5 GB beroende på trummor
 

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Får nog ge en tumme upp för denna uppdatering. Skalbar men den minsta storleken är gigantisk. Jag skulle nog bli irriterad på en laptop över detta. Favorit funktionen är att man kan mixa från olika expansioner så man tex bygga ut med fler rides. Det är mycket nytt så det finns att utforska en regnig höstdag...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nå, vad säger ni som har köpt SD3? Är den värd att slänga lite pengar på? Är sjukt sugen efter jag har hört alla demos på den. Bara det presetet som Andy Sneap gjort gör ju att jag vill köpa. Hörde även ett preset av Mark Lewis som lät om möjligt ännu bättre!

Men hur ligger det till, följer preseten med eller måste man köpa till dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nå, vad säger ni som har köpt SD3? Är den värd att slänga lite pengar på? Är sjukt sugen efter jag har hört alla demos på den. Bara det presetet som Andy Sneap gjort gör ju att jag vill köpa. Hörde även ett preset av Mark Lewis som lät om möjligt ännu bättre!

Men hur ligger det till, följer preseten med eller måste man köpa till dom?

jag har inte köpt men jag tyckte faktiskt sneap å lewis preseten var sådär. Inget som jag ramlade av stolen av.  Min största oro är hur överhänget låter. Toontracks OH låter alltid bra men för bra! Tycker Nollys Getgood trummor har låtit mest "verkligt" av de jag testat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nå, vad säger ni som har köpt SD3? Är den värd att slänga lite pengar på? Är sjukt sugen efter jag har hört alla demos på den. Bara det presetet som Andy Sneap gjort gör ju att jag vill köpa. Hörde även ett preset av Mark Lewis som lät om möjligt ännu bättre!

Men hur ligger det till, följer preseten med eller måste man köpa till dom?

Jo efter kollar mer videos på tuben så ingår presets från flera producenter. Inte köpt än då annat dök upp som jag behövde betala först så får vänta till innan jag uppgraderar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

jag har inte köpt men jag tyckte faktiskt sneap å lewis preseten var sådär. Inget som jag ramlade av stolen av.  Min största oro är hur överhänget låter. Toontracks OH låter alltid bra men för bra! Tycker Nollys Getgood trummor har låtit mest "verkligt" av de jag testat.

Kollat dem tidigare och de är ett annat mycket bra alternativ eller tillägg till det man redan har. Klart värt sitt pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollat dem tidigare och de är ett annat mycket bra alternativ eller tillägg till det man redan har. Klart värt sitt pris.

Jag är säker på att det är en kanon produkt.  Funderar mest på att göra egna samplingar faktiskt. Just överhänget är det som oftast inte känns rätt. Inte att det låter dåligt som sagt i Toontrack men det låter inte som riktiga trummor heller. För mycket separation på fel sätt

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jo den är kul. Om man tycker att det är värt pengarna är smak sak. Tycker inte att ljudbiblioteket är något speciellt mer än tidigare. Det som är värt uppgraderingen är funktionerna. Går man man tillbaka till SD2 så känns den helt plötsligt väldigt gammal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slog till samma dag det släpptes. låter skitbra. Men räkna inte med att det låter svinbra direkt. Det kräver en hel del kranande. Det finns presets med för den late. Alla ambiencer lyfter hela skiten och alla låter olika. Har man en färdig mix och kör igång SD3 och mixar det så som man vill ha det så kommer grädden på moset när man börjar dra på dom olika ambiencerna. Bara att sitta och blanda tills man hittar det som passar en.
Det om själva SD3 samplingar. Sen tillkommer ju alla funktioner som fullkomligt sprätter konkurrenterna på fingrarna.
Jag köpte en upgrade på 4sound för 1399:- och det är skrattretande pris för vad du får för pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag är säker på att det är en kanon produkt.  Funderar mest på att göra egna samplingar faktiskt. Just överhänget är det som oftast inte känns rätt. Inte att det låter dåligt som sagt i Toontrack men det låter inte som riktiga trummor heller. För mycket separation på fel sätt

Det går väl knappast undvika när det gäller samplingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Slog till samma dag det släpptes. låter skitbra. Men räkna inte med att det låter svinbra direkt. Det kräver en hel del kranande. Det finns presets med för den late. Alla ambiencer lyfter hela skiten och alla låter olika. Har man en färdig mix och kör igång SD3 och mixar det så som man vill ha det så kommer grädden på moset när man börjar dra på dom olika ambiencerna. Bara att sitta och blanda tills man hittar det som passar en.

Det om själva SD3 samplingar. Sen tillkommer ju alla funktioner som fullkomligt sprätter konkurrenterna på fingrarna.

Jag köpte en upgrade på 4sound för 1399:- och det är skrattretande pris för vad du får för pengarna.

Av det jag hört så tycker jag att kickarna låter klart bättre än vad TT har åstadkommit hittills. Det har alltid varit deras svagaste punkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Undrar om det är någon uppgradering av EZdrummer på g?

Det är väl inte så länge sedan det kom en stor uppgradering för den?

Men det borde väl komma en ny ezx och en sdx till julhandeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går väl knappast undvika när det gäller samplingar.

Nej såklart. Men det är oftast för polerat på fel sätt. GGD trummorna hade något som jag associerar med riktiga trummor. Det kanske är mickvalet, de körde gamla 414 med brass-kapseln på OH som påminner väldigt mycket om de jag brukar köra med, neumann km84. 

Här är en låt jag mixade med GGD trummor:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...