Jump to content
Annons

Hjälp med mix/mastering


Wizzzam

Recommended Posts

Tja, det så att har jag fått en remix-uppdrag av en major label och det är en remix åt en stor artist. Så jag behöver nåns hjälp att kunna mixa låten speciellt acapellan, känner att den blir helt konstig när jag lägger min hand på den. Även att acapella har olika bpm vid vissa ställen, helt konstigt.

Om det finns nån där ute som vill hjälpa mig hade det varit supernice 🙂)

Redigerat av Wizzzam
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Alltså du påstår att du fått en remix-uppdrag av ett stort bolag men du klarar inte av remixa det helt och hållet själv? Låter allt annat än trovärdigt. I annat fall, ge dig inte på sånt som du inte kan klara av själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jag påstår? Om det är trovärdig eller inte är det upp till dig. Jag klarar av att remixa men det så att stemsen har olika bpm vid vissa ställen, för annars när jag har remixat tidigare så har stemsen haft samma tempo hela tiden. Jag tänker inte ge upp bara för att jag stöter på ett problem. Det är därför jag är här och letar efter någon som har erfarenhet inom hur man löser ett sådant problem. 

Alltså du påstår att du fått en remix-uppdrag av ett stort bolag men du klarar inte av remixa det helt och hållet själv? Låter allt annat än trovärdigt. I annat fall, ge dig inte på sånt som du inte kan klara av själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...