Jump to content
Annons

En fråga om monitorer


Musiker81

Recommended Posts

Annons

Kan man göra mer med monitorer än att redigera och mixa med dom.

Kan man även använda dom för att lyssna på musik med så att det låter bra.

Det kan du absolut, men det ska understrykas att ett par studiomonitorer för 2.000 kr förmodligen inte låter lika bra som ett par för 20.000 kr.

Med detta menar jag helt enkelt att det handlar om vilka krav du har.

Mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Bästa ljudet hemma hos mig är med mina studio monitorer. I vardagsrummet har jag Focal golvare som inte är fy skam heller men det låter bäst i min "studio". Så ja, man kan njuta av musik med sina monitorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med ADAM S3X-V i studion - och de skulle funka fint till surroundanläggningen också. I surroundanläggningen kör jag med ADAM Classic Center som frontar+center - och de skulle funka utmärkt i studion också.

Ofta kommer man lindrigare undan om man satsar på studiomonitorer, eftersom HiFi med motsvarande ljudkvalitet, som regel är dyrare på grund av att man får betala extra för designen på lådan också där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Min dotter hade fest i trädgårn och lånade mina yamaha hs 50 m till musiken och det funkade kanonbra. Mycke och bra ljud i litet format perfekt helt enkelt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle till och med sträcka mig så långt som att säga att det är att föredra att lyssna på musik så mycket man kan i sina studiomonitorer, så att man verkligen lär sig hur de låter. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...