Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej,

Har testat HeadRush de senaste dagarna. Har även testat Helix. När det gäller Helix har jag skrivit innan att deras cab är otroligt svaga och kassa och allt låter som Line6 gör. Inget neutralt ljud.

När det gäller HeadRush så tycker jag nog att de rena ljuden är helt okej och de går att få riktigt bra, men disten är byggd på fuzz rakt igenom. Jävligt irriterande när man vill ha ren 80- tals dist och det finns inga alternativ att tillgå.

Nu står man här och är tillbaka på ruta ett. Någon som kan ge tips?

Har även en Torpedo CAB som låter grymt bra, men ville helst slippa en massa pedaler på klubbgigen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter ju ytterst märkligt kan jag tycka.

Sitter du bara med presets eller rattar du själv?

Då Headrush bygger på Eleven Rack bör du ju ha både Soldano, Mesa MKII och JCM800 tillgängligt vilket bör vara utmärkt att ha som grund.

Sen får du ju räkna med att trycka in lite eq och finslipa ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå , jag rattade själv och har rätt stor erfarenhet av ljud. Nu har jag skruvat lite mer och vill man få till ljuden kan man nog glömma pedalerna och jobba med parallella ampar. Då kommer man dit, men jag hoppas inte att det är samma pedaler mm som satt i 11R utan att de är tillskruvade dock är det samma namn och färg på dem ... hmm

Fördelen med HR är att supporten är grym och att de är lyhörda. De vill gärna att jag fortsätter att jobba på dessa ljud och återkoppla. De tittar redan på alternativa pedaler att stoppa in så nu är 80% köp 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...