Jump to content
Annons

Jag vill bli artist


Bella

Recommended Posts

Hej,

Det finns en ny global talangtävling för dig som vill bli artist - Aim2Fame

Verkar dessutom hålla vad den lovar. Förra säsongens vinnare lanseras just nu i bland annat USA och har spelat in ett eget album.

Gå in på aim2fame.hitsbook.com för att spela in din audition.

/Blixtenpellini

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Quetzalcoatl (oregistrerad)

På youtube kommer jag vara försiktig. Jag kommer inte ta kontakt med folk på youtube och vara försiktig och uppmärksam.

Tack för era tips.

Kan tror ni man kan lyckas som artist även om man lider av skolios (sned ryggrad)? Min skolios gör nämligen inte ont men syns om man är uppmärksam. Jag tänker därför mycket på hållning och att försöka stå så rakt som möjligt för att stoppa upp skoliosen "så att vinkeln inte blir värre". Jag har fått tid för röntgen för att kolla hur många grader min skolios är och vad vi ska göra åt den. Kan jag lyckas som artist ändå?

Jag tror inte att skolios behöver innebära några problem. Det finns många bra artister med olika handikapp. Stevie Wonder är blind. Joni Mitchell hade polio som barn och var så svag i sina händer att hon fick hitta ett eget sätt att spela gitarr osv. Och förhoppningsvis kommer du tillrätta med dina ryggproblem.

Vad är det för sorts artist du skulle vilja bli?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag vill bli sångare. Eftersom jag spelar piano kan jag ju alternativt glra det nitt någon låt om jag skulle bli en känd och framgångsrik artist. Jag satsar framför allt på sången 🙂

Redigerat av Bella
Link to comment
Dela på andra sajter

Quetzalcoatl (oregistrerad)

Jag vill bli sångare. Eftersom jag spelar piano kan jag ju alternativt glra det nitt någon låt om jag skulle bli en känd och framgångsrik artist. Jag satsar framför allt på sången 🙂

Då är det naturligtvis bra att ta lektioner när det gäller sång och instrument. Om det är en talangtävling som idol du är intresserad av kanske det är bra med någon form av danslektioner, om du fixar det med din rygg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag väntar på en tid för magnetröntgen för ryggen. Jag tror dock inte att min skolios är krökt många grader. Visst, ryggraden är sned och jag står därför lite snett men jag kan även stå rakt. Min skolios är därför inte så synlig (bara lite när jag står lite snett). Jag har alltid varit stel i leder osv men det beror inte på ryggen. Eftersom ryggen inte gör ont heller eller påverkar min vardag är den nog inte ett problem. Jag fortsätter öva på rösten.

Madonnas dotter har ju skolios. Min skolios är dock inte lika allvarlig som hennes. Ryggen har hittills inte påverkat min vardag på något sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, kul att du vågar skriva här och be om kritik. Du har ju fått massa bra tips.

Ville bara förtydliga att dina ryggproblem inte behöver ha någon negativ effekt på ditt artisteri över huvud taget.

Ingen vettig person skulle anmärka på att du t.ex. står snett när du sjunger om du sjunger bra. Det är bara hatare som håller på med sånt nonsens.

Öva på sångteknik och ha roligt. Haters gonna hate.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, verkligen tack, för era tips och även för att ni varit ärliga med kritik. Man kan bara bli bättre.

Ingen vettig person skulle bry sig om att jag står lite snett. Jag kan ju även stå rakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En före detta gitarrist i mitt band har skolios, och vi har känt varandra hur länge som helst. Men jag märkte inget för ens han sa att han hade det.

Men även om det skulle synas så spelar det absolut ingen roll, har man talang så har man!

Det är nog inget du ens behöver tänka på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...