Jump to content
Annons

Hjälp med garageband! Bra grejer men dålig ljudkvalite och brus


Mezze

Recommended Posts

Tjena! Har under en längre period försökt att få till ett gött sound i garageband med min Gibsongura. 

Har gjort allt jag kan verkligen, läst på forum och testat allt som jag har hittat på youtube. 

Jag upplever att ljudet blir knastrigt och brusigt ungefär. När man palmmutar och "tuggar" så blir det inget riktigt tungt ljud som med en stärkare. 

Har en Gibson les paul studio och ett Apogee one ljudkort som jag spelar med. Införskaffade nyligen en macbook pro för att se om det hjälpte, men upplever fortfarande samma sak som med ipaden och iphonen. 

Har läst om att man kan uppleva brum om datorn är inkopplat i ett ojordat uttag, dock är nätsladden ojordad men konstigt nog så blir det en aningen bättre när man har den urkopplad till datorn..? 

Har även provat noisegate fram o tillbaka, ändrat insignal, utsignal, gain, o vridit på insignalen på Apogee one:en osv. 

Hoppas någon erfaren snubbe här kan hjälpa mig! 

Skickar en liten slaskgitarr på hur det kan låta.

Forumsinlägg.mp3

Redigerat av Mezze
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Det där lät inte så bra.

Provat att kolla kablarna? Provat med en annan gitarr?

Jag har en elbas där ena micken beter sig lite som din gitarr, gissar att det är nåt jordfel i min elbas, så jag kör bara på en av mickarna. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där lät inte så bra.

Provat att kolla kablarna? Provat med en annan gitarr?

Jag har en elbas där ena micken beter sig lite som din gitarr, gissar att det är nåt jordfel i min elbas, så jag kör bara på en av mickarna. 🙂

Nej det gör ju inte det 😉

Har "tyvärr" inte med gitarren att göra för jag har samma problem med min Esp eclipse och Yamaha aes 620 hemma.. 

Suger verkligen detta  😊 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...