Creative Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Hej. Är rätt ny på det här så det kan verka lite virrigt 😉 Köpte ett Audiophile idag men får inget ljud. Har kopplat rca kabel från min mixer till mitt ljudkort (out) Har provat peta runt lite men får inget att funka. Ser i monitor mixer att mätarna rör sig men inget ljud. Tacksamm för hjälp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasse Mongo Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 i manualen brukar det finnas bra beskrivningar om hur du ska koppla det... du kanske ska kolla windows egen mixer eller om du har mac så finns det väl nåt liknande. du kan gärna beskriva bättre vad du har i övrigt vilket underlättar att hjälpa till. Schkåll då! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Posted April 26, 2005 Author Share Posted April 26, 2005 (edited) Hej igen. Nu har jag ljud genom min förstärkare. Men inget händer när jag kopplar den till mixern ( behringer VMX 300 ) Man ska väl kunna koppla direkt från mixern till ljudkortet ? Tänkte köra hörlurar tills jag har råd med monitorer. Har kollat manualen men den hjälper mig inte. Tack igen Edit:när jag startar Reason står det "The audio input is not selected. Recording audio is not possible. Edited April 26, 2005 by Creative Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErikP120 Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 så fort man blandar in herr B. Ringer så går det utför Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Hej Creative! Öppna Reason´s "Preferences" sen "Audio" och välj "M-Audio Audiophile"! (Vad har du för special Reason som kan spela in audio! 😉) Mvh Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Posted April 27, 2005 Author Share Posted April 27, 2005 Hej! Oj ... va nog något om ASIO ... det där med recording audio 😛 Men har fortfarande inte löst mitt problem med mixern ... går perfect med min förstärkare ... men inget ljud genom mixern 😉 Tack Creative Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Posted April 27, 2005 Author Share Posted April 27, 2005 Så ja ... Nu löste jag det ... hade ju kopplat till main på mixern .. nu koppla jag till line in och nu funka allt . Men ett till problem . Spelar rätt mycket på nätet .. och vi snackar ju i ett prog som heter ventrilo. kan man ha 2 ljudkort ... ett för spel .. och ett för resten typ .. har ju ingen ingång för micen . Eller några tips hur man kan lösa det ? tack Creative Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts