Jump to content
Annons

Monitorer under 4kg/st för "flygstudio"


Recommended Posts

Hej

Jag håller på att konstruera ett studio-kit (i case) som bl.a. ska vara flygvänligt (med mål på totalvikt 20-23kg).

Tanken är att jag ska bygga in så mycket som möjligt. Enkelt ljudkort med hörlurar, midikeyboard, UAD-satellite, mikrofon med kort bom (ur caset om möjligt...) och med studiomonitorer.

Hela lösningen ska vara både för inspelning och mixning live men också för att ha en resande och komplett studio.

Min uträkning just nu på hela kitet är strax under 20kg. 

Då har jag räknat med ett peli-case, audient id22 (pga 2ch och digitala i/o) och genelec 8020.

Monitorerna är med främst för arbetsflödet då man ofta kommer jobba med andra på plats. Så alladeles för små är inte helt omtimalt. Men ge mig gärna tips på andra likvärdiga 8020 i vikt och kvalite.

Kan dock själv inte komma på några mindre och tajtare än dom (frånsett 8010...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite sökhjälp på vägen:

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s318234442&o=produkt_pris_inkmoms&rev=1#prodlista

Vågar dock inte uttala mig om någon modell då jag inte har testat något i den viktklassen.

tack!

verkar vara svårt att hitta andra monitorer som är såpass slimmade och lätta som 8020.

mixcuberna väger 0,5kg mer per st. Så antingen får jag nog köra på 8020 eller gå ner en storlek. Ska få klart allt och se över hur mycket plats och vikt jag har att jobba med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in IK Multimedias iLoud Micro Monitor. De anses säkert inte som lika "pro" som Genelec, men har fått väldigt bra kritik. 

Personligen tycker jag att de skulle funka lika bra som Genelec, men det beror möjligen på att de Genelec-monitorer jag provat har en förmåga att skönmåla saker och ting (även om de ändå är tydliga). 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...