Jump to content
Annons

Forumflytt på gång (kan orsaka vissa avbrott)


felix-d (oregistrerad)

Recommended Posts

felix-d (oregistrerad)

Hej!


 


⚠️ Inom kommande dagar kommer vi flytta forumet till en ny server. Vi kommer stänga av möjligheten att posta inlägg under en period i samband med flytten för att inga inlägg ska försvinna. En viss nertid kan även förekomma. Jag hoppas att det inte ska allt för långa uppehåll och vi ska försöka sköta flytten så snabbt vi kan.


 


Vi återkommer här i tråden med mer detaljer och exakt när flytten ska ske. Om du efter flytten märker något som inte fungerar som vanligt, skriv ett inlägg nedan.


 


//Felix


Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
felix-d (oregistrerad)

Hej igen!

Preliminärt kommer vi att dra igång med flytten på tisdag förmiddag den 2/5. Räkna med att det inte går att posta inlägg från 8-tiden och framåt någon eller några timmar. Vi meddelar även detta på sajten då.

Ha en trevlig helg!

Link to comment
Dela på andra sajter

felix-d (oregistrerad)

Hej! Nu har vi flyttat över sajten till de nya servrarna.  🙂

I samband med flytten har vi även aktiverat https för forumet.

https innebär att trafiken är krypterad och gör även att ni slipper varningar i webbläsaren om detta. Ni kan kontrollera det genom hänglåsikonen uppe vid adress-fältet i webbläsaren. 

Skriv gärna här i tråden om ni märker några konstigheter med sajten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bryter lugnet. ☺️

Har ni andra problem (sedan serverbytet) att gå direkt in i PM lådan från första sidan? Min PM står och "tuggar" tills man ger upp, men om jag först går in en annan tråd först så fungerar det utmärkt. Mucho konstigt.

Även att överhuvudtaget komma in i forumet från en mobil är segare än innan bytet (även andra har märkt detta). PC går däremot bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag bryter lugnet. ☺️

Har ni andra problem (sedan serverbytet) att gå direkt in i PM lådan från första sidan?

Inga problem här. Men det kan ju bero på att jag inte haft någon pm på flera år sen Ölsberg eller va han nu hette spärrade min pm. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

felix-d (oregistrerad)

Hej, en liten heads up. Vi kommer snart uppgradera databasservern vilket kommer resultera i en kortare nertid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...